Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tidningen Studio söker nu bidrag för att vara med i serien mixakuten, där vi låter en känd mixare ta sig an en läsares låt och ge tips på hur den kan mixas bättre.

Vad vi söker är alltså låtmaterial som ännu inte är färdigmixat. Alla genrer är välkomna.

Villkor:

• Upphovsmannen får inte vara Stim-ansluten, då vi vill kunna visa resultatet före och efter mix.
  • Låten skickas som mp3. Om låten blir utvald att medverka, så måste material kunna levereras i separata 24 bitars wav/aiff-filer för varje kanal.
  • Bidraget i mp3-format skickas till mixakuten@studio.se. Är bilagan för stor för att skickas via e-post, använd en gratistjänst som www.sprend.se.

Välkommen att skicka in ditt bidrag! Vi behöver bidrag till tidningen redan nu.

/Redaktionen

Annons
Hägglund (oregistrerad)
Postat
Den som är STIM-ansluten och ändå vill vara med, kan ju skicka in det under pseudonym, så borde det inte kunna bli några problem... 😄

För att senare träda fram med sin rätta identitet och kräva skadestånd. 😑

Postat

Om man inte är medlem i stim nu men blir det i framtiden så kommer väl ändå problem uppstå. Eller har jag förstått det fel? Ser hur som helst fram emot artikeln.

Postat

Är det verkligen inte en enda person som vill få gratis proffstips på hur sin låt kan mixas bättres? Dessutom med betydande marknadsföring i tidningen Studio?

Ska jag behöva locka med muffins också? 😄

Kom igen nu, skicka in bidrag vettja!

drloop (oregistrerad)
Postat

Är ju stimansluten så...

Annars hade jag gärna ställt upp.

Postat

Sista dag för att skicka in bidrag?

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Försökte skicka en låt men den studsade, lustigt den var ju bara på lite över 8 meg så det borde ju funka tycker man.

Hägglund (oregistrerad)
Postat
Är det verkligen inte en enda person som vill få gratis proffstips på hur sin låt kan mixas bättres? Dessutom med betydande marknadsföring i tidningen Studio?

Ska jag behöva locka med muffins också? 😎

Kom igen nu, skicka in bidrag vettja!

Kan du baka muffins? 😛

Postat

Skickade den via Filecentral istället, två dagar sedan nu men inget besked om att den blivit nedladdad?

Postat
Sista dag för att skicka in bidrag?

Hej, till nästa nummer har vi redan bestämt ett bidrag, men enligt plan så kommer vi leta kontinuerligt efter låtar inför kommande nummer därefter.

BurninSven, där har du svaret på varför din ännu inte är nedladdad - vi kommer inte vara inne och ladda ner varje dag utan främst när vi står inför urvalet. :rolleyes: Inför nästa nummer så var det korta puckar.

Tack alla som har skickat in bidrag!

Postat

Ok, jag uppfattade det som att det var trögt att få in bidrag så det var därför jag skickade in ett även om det inte är världens bästa låt. Jag gjorde den online på min web tv kanal rakt ut på nätet direkt från Logic och det kanske är lite unikt och skoj ändå.

Postat

Hej, det var också lite trögt i början men sen har det rasslat till lite och vi var snabba med att välja ut ett bidrag för att hinna med till nästa nummer 😉 Så ett stort tack till dig ändå, bidragen som är inskickade är som sagt fortfarande aktuella inför urval till numret därpå.

Och det gäller alla som läser, ju fler bidrag, desto bättre möjlighet att vaska fram något intressant att utgå ifrån - och desto mer läsvärd artikel i Studio!

.björn.

Postat

Håller på med en låt just nu som nog skulle kunna vara intressant att skicka in, men den är inte färdig än.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.