soda_jam Postat 12 januari 2005 Dela Postat 12 januari 2005 (redigerat) Går det koppla ihop två M-audio delta 1010 så man får 16in 16ut?? Nån som har detta system eller vet nån som har provat? Hur funkar det? mycket krångel? och framförallt hur gör man. Funkar det på W2000 pro? Behövs det två PCI platser i datorn? Jag har ett layla 20-bit nu som jag inte tycker räcker till (8-in/10-ut). är 1010 kortet bättre ljudkvalitet på? nån som hört båda korten? Till sist... vad kan detta vara värt? Detta skall jag sälja tänkte jag. Alesis DM5 Trummodul http://www.alesis.com/products/dm5/ Layla 20-bit Ljudkort http://www.kimbuchanan.com/Layla-echo.htm SPL Vitalizer Jack http://www.soundperformancelab.com/V_Jack/..._Digital_D.html Jag chansar å starta denna tråden, men man är ju lite rädd för att få skäll 🙂 Men jag har sökt å inte hittat något! 🙂 Redigerat 15 januari 2005 av soda_jam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 12 januari 2005 Dela Postat 12 januari 2005 Jag vet inte om det går att koppla ihop delta korten men det sägs det. Har ett delta 1010 själv nämligen. Toppenkort. Den har varit väldig samarbetsvilligt och har inte skapat några som helst problem. Det klart bästa köpet jag har gjort. Kan säga att om du köper det så kommer du inte ångra det. Den låter guld =). Här kan du kolla värdefulla specs om kortet. MVH//Kenny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soda_jam Postat 12 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2005 Oj, det var snabba svar... glömde en sak, men tar det nästan för givet. Det är låg latency på kortet va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 12 januari 2005 Dela Postat 12 januari 2005 Det står zero-latency men du kan få ner det till ungefär 2ms i praktiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soda_jam Postat 14 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 14 januari 2005 Ingen som känner sig manad att värdera mina prylar? nån? 😉😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 14 januari 2005 Dela Postat 14 januari 2005 Sett en hel del inlägg om latencyproblem med alesismodulen på olika forum. Vet dock inte om det är ett dataöverförings eller processorrelaterat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pär Ekberg Postat 14 januari 2005 Dela Postat 14 januari 2005 Går det koppla ihop två M-audio delta 1010 så man får 16in 16ut?? Nån som har detta system eller vet nån som har provat? Hur funkar det? mycket krångel? och framförallt hur gör man. Funkar det på W2000 pro? Behövs det två PCI platser i datorn? Hej, Du kan köra upp till 4 st. Delta 1010 i samma system. Det är skitlätt att få igång! Du stoppar i det andra kortet och ansluter en S/PDIF kabel från ut på översta kortet till in på det undre kortet! Starta upp datorn och välj automatisk installation när "guiden lägg till ny maskinvara" kommer upp. (du behöver alltså inga utterligare rutiner eller patchar) När det är klart så går du in i Delta kontrollpanel till fliken "hardware". Där väljer du S/PDIF under syncalternativen. Se till att det står "locked" . Kort sagt så syncas nu de båda korten med hjälp av S/PDIF och du har 16 analoga IN/UT och 1 x S/PDIF in/ut.(eftersom den andra S/PDIF:en upptas av syncen) Detta funkar även i Win2K Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 14 januari 2005 Dela Postat 14 januari 2005 Tackar, bra info för mig som är sugen på ett 1010 med! Tack för en bra fråga och bra svar! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soda_jam Postat 15 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2005 Du kan köra upp till 4 st. Delta 1010 i samma system.Det är skitlätt att få igång! Du stoppar i det andra kortet och ansluter en S/PDIF kabel från ut på översta kortet till in på det undre kortet! Detta verkar ju lysande... Tack för det svaret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.