Jump to content
Annons

YouTube mm slutar funka


Rabieshund

Recommended Posts

Har ett problem som jag även hade på min förra dator (samma lägenhet, samma modem). Ibland slutar YouTube (och alla andra videospelare på internet som streamar) funka och det enda sättet som jag har kommit på att fixa det är att starta om datorn. Inte så svår lösning men det är jäkligt jobbigt om man tex sitter i ett musikprojekt som tar ett år att öppna eller håller på att ladda ner en stor fil.

Problemet kommer inte jätteofta utan mer då och då. Det går några dagar och sen kommer det igen.

Jag har upptäckt att en video faktiskt startar om man väntar i tusen år. Man ser inte hur mycket den har buffrat eller så, den bara står och gör ingenting. Sen när de tusen åren har gått så startar videon och den är fulladdad. Tar alltså mycket längre tid än det skulle göra att ladda videon vanligtvis.

En annan grej som händer i samband med detta är filer man laddar ner inte dyker upp förrän de är helt nedladdade. Fönstret står bara och tuggar tills filen är helt nedladdad och då dyker den upp i nedladdningsfönstret.

Nån som varit med om detta och har en lösning?

Edit: Glömde bort att säga att jag sitter på Windows Vista 64-bit och på min förra dator var det XP 32-bit.

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Flash är fruktansvärt värdelöst. Som tur är så är det äntligen på väg bort. Men iom det så har slappa slöa adobe reagerat och fått fingrarna ur och släppt version 10.1 en RC (release candidate) skarp version är alltså på väg. Och det ska tydligen vara väldigt mkt bättre.

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Kom ihåg att avinstallera gamla versionen först!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flash är fruktansvärt värdelöst. Som tur är så är det äntligen på väg bort. Men iom det så har slappa slöa adobe reagerat och fått fingrarna ur och släppt version 10.1 en RC (release candidate) skarp version är alltså på väg. Och det ska tydligen vara väldigt mkt bättre.

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Kom ihåg att avinstallera gamla versionen först!

Säker på att Flash är boven? Jag menar, nedladdningarna i webbläsaren är ju också knasiga. Eller finns det nåt samband med Flash där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Säker på att Flash är boven? Jag menar, nedladdningarna i webbläsaren är ju också knasiga. Eller finns det nåt samband med Flash där?

Ja jag kan inte tänka mig mycket annat. Det är samma för mig med ibland. Ibland så står det bara och tuggar, ibland inget ljud eller i total osync. Eller så är det svart och bara ljud.

KAN ju vara nåt med nätverket? En del antivirusprogram går ju in och analyserar och ibland så hänger det sig. Vet att jag har det så ibland med mitt antivirus.

Kanske prova att tömma cache och cookies? Slänga temp-filer? ifall det är nåt där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)

Har du provat att helt avinstallera Flashplayer och installera om det igen?

Redigerat av Hägglund
Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Vet inte. Dom är jävligt snabba att göra sådana saker. Flytta trådar. Men att godkänna ett nyhetstips tar dom 2 veckor att fundera över.

Sänn kann dåm inä hällör stava!

En fundering som blir lite OT i den här tråden men som ändå har med forumet att göra (jag bara lånar tråden för en fundering). Är det nån annan som reagerat på att det blir fler och fler reklambanners som är är väldigt långt ifrån musikskapande? Alltså företag annonserar här som inte ens är i närheten av musikproduktion varken gällande tjänster eller produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fundering som blir lite OT i den här tråden men som ändå har med forumet att göra (jag bara lånar tråden för en fundering). Är det nån annan som reagerat på att det blir fler och fler reklambanners som är är väldigt långt ifrån musikskapande? Alltså företag annonserar här som inte ens är i närheten av musikproduktion varken gällande tjänster eller produkter.

jag har inte reagerat eftersom jag inte sett reklambanners på flera år. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
jag har inte reagerat eftersom jag inte sett reklambanners på flera år. 🙂

Vad heter det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...