the_minstrel Postat 24 februari 2004 Postat 24 februari 2004 Jag har problem med höga brusnivåer då jag spelar in gitarr, ett problem som til lstor del ligger i mina telekablar. Tänker investera i ett par balanserade och väl skärmade telekablar. Någon som kan rekommendera ett bra märke? Något märke jag bör undvika?
gzede (oregistrerad) Postat 24 februari 2004 Postat 24 februari 2004 Jag har problem med höga brusnivåer då jag spelar in gitarr, ett problem som til lstor del ligger i mina telekablar. Tänker investera i ett par balanserade och väl skärmade telekablar. Någon som kan rekommendera ett bra märke? Något märke jag bör undvika? har du verkligen balancerad kontakt på gitarren?
the_minstrel Postat 24 februari 2004 Trådstartare Postat 24 februari 2004 (redigerat) Det är ju en bra fråga, det gissar jag kanske att jag inte har? 😮 Har noll koll måst jag erkänna. Min V-amp II har säkert inte balanserad kontakt heller då? :/ Redigerat 24 februari 2004 av the_minstrel
Claes Holmerup Postat 24 februari 2004 Postat 24 februari 2004 Det har den säkert inte - och gitarren har garanterat inte balanserad utgång... Det viktigaste är att du har en tät skärm - gärna dubbelskärmad kabel.
wollibolli Postat 24 februari 2004 Postat 24 februari 2004 V-Ampen har balanserat UT men inte IN. På så sätt kan du ju bli av med störningar från V-ampen till mixern ... men brus vet jag inte om det försvinner.
gzede (oregistrerad) Postat 24 februari 2004 Postat 24 februari 2004 köp en kabel av bra kvalité (skit i om det är enkelskärm, dubbelskärm, quadruppelskärm), finnessen är att den skärm som finns där ska vara tät. bara för att dom tatt på två lager betyder det ju inte att dom lagrena är tillräckligt täta. ett bra sätt att se om en kabel är bra är att handla i en musikaffär och då inte ta den billigaste 🙂 Jag har vart väldigt nöjd med mina kablar från SUPRA, PROEL och whirlwind, fast iofs lika nöjd med de nonamekablar jag har 🙂 jag är däremot skeptisk till ifall det är därifrån det brus du får kommer..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.