Jump to content
Annons

Flickvännen imponerar


Anders F

Recommended Posts

Hejsan

Va bara tvungen att dela med mig av vad flickvännen gjorde ikväll. Hon har ALDRIG rört en gitarr i hela sitt liv, och lärde sig att spela detta till KLICK efter 2 minuter! Ville bara dela med mig av hur imponerande detta ändå måste vara! Inte värdelns lättast rytmik att börja med heller 😮

Dock va hon själv inte nöjd, hon sa något i stil med, men så låter det ju inte. haha...höga krav på sig själv kanske 😮

http://tinyurl.com/yg7lz5j

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fusk, du har kvantiserat ju...;-)

Nädå, hälsa henne att hon har talang!

Hejsan

Va bara tvungen att dela med mig av vad flickvännen gjorde ikväll. Hon har ALDRIG rört en gitarr i hela sitt liv, och lärde sig att spela detta till KLICK efter 2 minuter! Ville bara dela med mig av hur imponerande detta ändå måste vara! Inte värdelns lättast rytmik att börja med heller 🙂

Dock va hon själv inte nöjd, hon sa något i stil med, men så låter det ju inte. haha...höga krav på sig själv kanske 🙂

http://tinyurl.com/yg7lz5j

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk, du har kvantiserat ju...;-)

Nädå, hälsa henne att hon har talang!

Har inte kvantiserat något alls! Blev riktigt imponerad av henne faktiskt. Ska hälsa henne det 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)

Hon verkar väldigt lättlärd! 🙂

Redigerat av Hägglund
Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Hon hade haft mer problem om hon spelat på en akustisk stålsträngad. Om det är första gången.

Ja för strängtrycket är mycket högre på en akustisk stålsträngad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tydligen hon som hade talang 🙂

kanske ska byta plats hon och jag 🙂

Ang stålsträngad så va det den hon spelade på och så satte jag elgitarren i handen på henne för att slippa ta fram en mick och det är smidigt att bara lajna. Så hon fixar det på stålsträngad också 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

I så fall är det imponerande, få kan spela stålsträngad första gången om man inte spelat gitarr innan.

+ att det är 0.11 strängar på den, så den är rätt tungrodd 🙂 MEn hon sa att hon fick lite ont nu 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Given talang, framförallt rytmiskt, det är som du säger ingen simpel figur för en nybörjare. Världen behöver fler rytmiskt begåvade gitarrister (den andra sorten finns det tyvärr väldigt många av), nu har du ansvaret att uppmuntra och lotsa vidare 😑.

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)

Hon verkar ha vältränade fingrar. 😑

Redigerat av Hägglund
Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
😱 shit, tog mig 15 år att få den slingan att sitta 😛 snyggt!

15 år för den slingan?

Jag hade lagt ner musiken och börjat bowla eller nåt ifall det inte sitter efter nån dag. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
😱 men bowling är ju så trist...

Ganska kul tycker jag 😛

Redigerat av Hägglund
Link to comment
Dela på andra sajter

Höhöhö, mä kvinnor kan la äntä späla gitarrr hällääh? Höhöhö..

Jodå, men det är inte alla som vet om det bara 🙂

Hon kommer nog inte spela så mycket gitarr då hon inte har någon själv, dock fastnade hon även för min ukelele, så en sådan kanske man skulle köpa henne. Men om hon verkligen skulle vilja fortsätta men elgitarr så tror jag nog att jag kan skrapa fram en gammal stratakopia med liten förstärkare till åt henne.

Och som Hellpig skrev så håller jag med, att få till detta efter bara två minuter och inte spelat innan, det är inte dåligt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...