jivegard Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 Hej Jag är på gång att spela in en kör i helgen och kommer för detta att använda ett gammalt fint hus. Kören är i ett rum och jag i ett annat, en bit därifrån. Smidigast vore om jag kunde använda min multikabel (SSSnake MC164). Jag tänker mig alltså att ha mickförstärkarna (Motu 8pre) i andra änden av multikabeln. Vid körinspelning är ju brusnivåer och ljudkvalitet kanske extra viktigt. Vad tror ni om detta upplägg, kontra att jag använder mig av lösa XLR-kablar som ju då blir klart kortare och av högre kvalitet än denna multikabel. Däremot är smidigheten oslagbar med multikabeln. Vi har ambitionen att pressa inspelningen på skiva, så kraven på ljudkvaliteten bör vara hög. Övrig utrustning som används är alltså en Motu 8pre, kopplad till ett Focusrite Saffire Pro 24. Mickarna är lite blandade stormembranare, typ Röde NT1a, StudioProjects C1 och B1, osv. Kören består av åtta personer, med varsin mick. Tacksam för era reflektioner i ämnet! Johan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.