Jump to content
Annons

slänga runt gittaren som yngwie malmsteen


rockstone

Recommended Posts

finns det nåt yngwie malmsteen fans som har tips på you tube klipp eller liknande där yngwie (eller nån annan) kastar gittaren ett varv blixtsnabbt runt sej, tänkte studera detta, hadde vart coolt att kunna på spelningarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
finns det nåt yngwie malmsteen fans som har tips på you tube klipp eller liknande där yngwie (eller nån annan) kastar gittaren ett varv blixtsnabbt runt sej, tänkte studera detta, hadde vart coolt att kunna på spelningarna

Innan du går in för att lära dig denna manöver måste du fråga dig själv om den verkligen är cool, eller

om den i själva verket är lite väl mycket Yngwie.

Mitt tips är att investera tiden det tar att lära sig kasta gitarren runt kroppen Yngwie-style i att

lära sig ett insane neck-run eller tidernas sjukaste sweep eller någon annan shred-manöver. Det hade imponerat

betydligt mer på mig än att slänga gitarren runt kroppen. Det är helt enkelt så Yngwie. Men det är bara min

åsikt.

Vill du lära dig göra det är väl utgångsläget att du kör wireless, annars står du där som ett fån

med en meter gitarrsladd snurrad runt dig 🙂 Sen gäller det att ha gott om manöverutrymme

för att inte knocka basisten eller din nya fina stack eller något annat som råkar befinna sig i

"The Death Zone".

Haden på hjärtat, måste man inte vara Yngwie för att komma undan med en sådan grej?

EDIT: Med tanke på filmklippet; Straplocks! 😄

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan fan. Jag tror faktiskt jag var pionjär på det här själv. Jag snurrade guran innan yngve;). Men jag snurrar/snurrade den åt andra hållet; alltså man börjar med att snurra den bakom ryggen (tryck gitarrhuvudet nedåt), sen kommer den tillbaka över axeln, och är man skicklig så landar den rakt i vänsterhanden.

Om man är ruskigt modig (alt: dum i huvudet) så funkar det utan straplocks, centrifugalkraften och gitarrens tyngdpunkt håller den sas rätt. Alltså OM man snurrar guran åt "mitt" håll. Om man kastar den bakom axeln så landar den i trumsetet. Om man har tur. Been there....

Rätt material i axelband och överkroppsplagg är oxå av godo; filtrock och vadderat axelband funkar inte, too much friction.

På det hela taget så är det ju rätt fånigt. Eller kul.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...