Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Det finns en demo på www.slatedigital.com nu!

Testade. Har ju inte hunnit sätta mig in i programmet. Men f-n vilka härliga virvelljud, speciellt deras low mid inställningar.

MVH

Anders

Postat
Kan tänka mig att funktionen är som den i Battery att den spelar en ny sampling varje gång du trycker ned en tangent ( eller miditrigg) som ger en liten tonal skillnad ungefär som en trummis aldrig träffar på exakt samma ställe av skinnet.. är det round robin på varje anslagsnivå också är det ju magnifikt

Precis, för att undvika att det låter kulspruta om framförallt snabba virvelfills slumpas samplingarna så att det aldrig blir två av samma i följd. Det är samma sak som Toontrack kallar för Humanize.

Per

Postat
Precis, för att undvika att det låter kulspruta om framförallt snabba virvelfills slumpas samplingarna så att det aldrig blir två av samma i följd. Det är samma sak som Toontrack kallar för Humanize.

Per

Okej, och det har inte steven slate drums? Men det är väll multisamplat iaf?

Lyssnade idag igen på demot jag använde igår med friska öron, och den kicken och virveln är nägot som jag saknar i superior drummer. Det där amerikanska radiorocks ljudet eller hur man ska kalla det. Så jag blev mer övertygad om att detta är en plugg som kommer för min del ge ett bra komplement till de andra trumpluggarna jag har.

MVH

Anders

Postat
Okej, och det har inte steven slate drums? Men det är väll multisamplat iaf?

Lyssnade idag igen på demot jag använde igår med friska öron, och den kicken och virveln är nägot som jag saknar i superior drummer. Det där amerikanska radiorocks ljudet eller hur man ska kalla det. Så jag blev mer övertygad om att detta är en plugg som kommer för min del ge ett bra komplement till de andra trumpluggarna jag har.

MVH

Anders

Jodå, Slate har roundrobin - och är multisamplat. Virveln låter dock mer smatter/skrivmaskin än Superior i mina öron.

Missförstå mig rätt, Slate är kanonbra. Det är nog mest en smaksak att jag gillar Superior mer. Just nu använder jag Custom & Vintage-expansionen i stort sett hela tiden, eftersom jag jobbar med ett loop-paket för westcoast/slick.

Och trumljud kan man aldrig få nog av 😄

Per

Postat (redigerat)
Jodå, Slate har roundrobin - och är multisamplat. Virveln låter dock mer smatter/skrivmaskin än Superior i mina öron.

Missförstå mig rätt, Slate är kanonbra. Det är nog mest en smaksak att jag gillar Superior mer. Just nu använder jag Custom & Vintage-expansionen i stort sett hela tiden, eftersom jag jobbar med ett loop-paket för westcoast/slick.

Och trumljud kan man aldrig få nog av 😳

Per

Men är det inte lite så på de amerikanska plattorna? Lite smatter virvel med grym punch i low mid registret så man ibland undrar vart kicken slutar och virveln börjar 😄 Jag har ju redan SD2, så det tänker jag ju inte göra mig av med.

Dock vet jag inte vad man ska satsa på först, denna trumplugg, eller en tubescreamer 808 till gitarren 🙂

ang trigger, så är det nog inget jag kommer satsa på. Om jag skulle ha panik med att trigga så har jag redan drumrehab, där jag kan köra steven slate samplingarna också om jag vill det. Annars tar det ju inte många minuter att göra audiospåret till midi, och då kan man till och med lägga till lite flamslag, fixa i ordning missar lättare osv. Så det känns som den vägen är rätt för mig istället för att ha något som gör det automatiskt.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat (redigerat)

Lite snabb fråga innan jag slänger iväg en beställning. Skillnaden mellan EX och platinum är enbart antal kit som medföljer, eller? Ingen ljudmässig skillnad, eller funktionsmässig?

Såg en skillnad till. CLA hybrid kit verkar inte finnas i någon av expansions paketen. Något annat set man inte kan få via att köpa till som jag missat?

Följande står på min lista nu

Steven slate EX

Rock classics expansion (vet att led zep kittet redan ingår så det blir dubbelt, men steely dan kittet suger för mycket för att avstå)

ROCK/POP VOLUME 2 expansion

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat (redigerat)

Nu har jag installerat, testat och sett så allt funkar.

Nu till nästa fråga. Jag har aldrig använt mig av kontakt player innan. Så innan jag börjar leta i manualer ifall ingen vill säga hur jag gör så tänkte iaf fråga om jag kan få ut kanalerna på AUX spår. Alltså multi out istället för stereo.

Fråga två. Nu hamnade allt på sustemdisken. KAn jag flytta mappen samples till min audio disk bara genom att dra den dit, eller skulle jag gjort något redan vid installationen?

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
  • 1 år senare...
TorbjornP (oregistrerad)
Postat

Hej, två frågor:

1) Jag har just köpt SSD 4.0 vilken låter kanon men arbetar annars med SD 2.0. I SSD4.0 går det att använda en sparad map - är det någon som har en färdig fil som transformerar mappingen från SD 2.0 till SSD 4.0?

2) Jag har läst (bl a ovan) att det skall gå att använda EZ player pro för att lösa mapp0ing-problemet, men kan nån förklara exakt hur man routar m m för att få det att fungera? Jag spelar in på PT 9.06 och är särskilt trögfattad när det gäller sådant här.

Tusen tack / tobbe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.