Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Satt med DADGAD stämning och kom på ett riff som jag spelade in. Men det kändes bekant, vilket kan vara att det är ett bra riff eller så har någon redan gjort det. Jag misstänker det senare, men frågan är vart ifrån.

Hjälp mig leta upp vart jag kan ha snott detta ifrån.

http://tinyurl.com/yeu4hy4

MVH

Anders

Annons
Postat

Känner inte heller igen det. Fast det är aning likt nån av de äldsta Pink Floyd,... Vad heter den, Careful with that axe Eugene? Eller Set the controls of the sun...

Fan vad bra trumkomp det var där...

Postat

Kul att det inte känns rip off över det iaf! Mesan kan mer än dist iaf 😛 Att använda DADGAD stämning ger verkligen ett visst sound över riffet också. Ang melodi så har jag ingen direkt i huvudet än, har några idéer men ingen defenitivt ännu. Kanske bara är ett intro detta och att låten sedan får annat riff som är lättare att få melodi till 🙂

MVH

Anders

Postat

Öppningsriffet är i alla fall samma melodi som Set the controls for the heart of the sun med Pink floyd. Men det är ju en ganska simpel melodislinga och knappast något att kalla stöld.

Postat

låter litet Tool över det hela tycker jag. grymt bra!

men jag kan inte komma på att jag hört det någonstans förut.

Postat
Öppningsriffet är i alla fall samma melodi som Set the controls for the heart of the sun med Pink floyd. Men det är ju en ganska simpel melodislinga och knappast något att kalla stöld.

Lyssnade och kände väll att det inte va någon risk för stöld där heller. Sedan har jag aldrig hört den låten av PF så om jag fått inspiration från någon låt så va det inte den iaf 😛

Skönt att det än så länge inte varit något uppenbart stöldscenario iaf. Kanske äntligen kom på ett simpelt riff som ändå är tillräckligt eget 🙂 Är svårt då det känns som de flesta simpla riff redan gjorts någon gång 😄

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.