Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Om du har Nero så rippar du cd-skivan med Nero Burning ROM. Under menyn Extras väljer du Save Tracks.

Fy fan. nu har jag startat om och ävlats tre ggr. Kan inte ditt fina program läsa vanliga cdr så har jag ännu ett värdelöst program i datorn som tar plats. Undra hur mycket virus som följt med all skit jag försökt ladda ner i dag. Nu har jag en massa jävla skitprogram jag troligen inte kan få bort. Det är så deprimerande att det inte är sant, ingenting går att använda.

Vad är Nero?

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Populära dagar

Postat mest i detta ämne

Postat

Googlade fram Nero, ladda ner gratis stod det på svenska. Men den enda klickbra knappen jag hittade var en där det stod att man skulle ladda 20 program samtidigt.

Postat
Googlade fram Nero, ladda ner gratis stod det på svenska. Men den enda klickbra knappen jag hittade var en där det stod att man skulle ladda 20 program samtidigt.

Jag tycker det är dags att lägga ner nu 🙂 :) Du får helt enkelt sluta lyssna på musik och börja spela shack eller nåt 😛

Hägglund (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ladda ner Audiograbber så ska du se att den hittar dina CDA-filer. 🙂

Redigerat av Hägglund
Postat

Nu laddade jag ner Audiograbber, den har funkat för mig förr, och den verkade hitta cdn direkt! Men var ställer man in 320 kbps MP3?

Hägglund (oregistrerad)
Postat
Nu laddade jag ner Audiograbber, den har funkat för mig förr, och den verkade hitta cdn direkt! Men var ställer man in 320 kbps MP3?

Vänta så ska jag installera den också så ska jag vägleda dig 🙂

Postat
Vänta så ska jag installera den också så ska jag vägleda dig 🙂

Kalas, nu kanske det går att få till det, den hittade ju cdn direkt. Nu vill jag ställa in högsta MP3-kvalle och även fatta var det tar vägen innan jag rippar. Vill ju ha låtarna i "Min musik"...

Postat
Kalas, nu kanske det går att få till det, den hittade ju cdn direkt. Nu vill jag ställa in högsta MP3-kvalle och även fatta var det tar vägen innan jag rippar. Vill ju ha låtarna i "Min musik"...

Hittade kbps inställningen, den klarade inte bättre än 192 kbps? Förbannade djävulens satans helvetes skit, jag visste det!

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Klicka på mp3-ikonen så kommer ett fönster upp om mp3-settings.

Klicka i Direct Rip and Encode to mp3-file.

Markera internal Encoder och välj Ogg Vorbis i listan.

Välj Stereo.

Markera Managed Bitrate längre ner och välj 320 Kbit/s som Nominal Bitrate. Dom övriga valen lämnar du "Unspecified".

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Default hamnar filerna sen i C:\audiograbber. Under menyn Settings, General Settings... kan du gå in och ändra vars du vill att de rippade mp3-filerna ska hamna.

Kom ihåg att bocka i den lilla rutan vid mp3-ikonen i huvudfönstret så att det inte blir wav-filer. 🙂

Postat
Klicka på mp3-ikonen så kommer ett fönster upp om mp3-settings.

Klicka i Direct Rip and Encode to mp3-file.

Markera internal Encoder och välj Ogg Vorbis i listan.

Välj Stereo.

Markera Managed Bitrate längre ner och välj 320 Kbit/s som Nominal Bitrate. Dom övriga valen lämnar du "Unspecified".

Det där hittar jag. Men i min ruta är bitrate 192 max... Ovanför där man kan välja mone eller stereo finns en droplist med tre val, ska det vara den översta Microsoft osv?

Hägglund (oregistrerad)
Postat
Det där hittar jag. Men i min ruta är bitrate 192 max... Ovanför där man kan välja mone eller stereo finns en droplist med tre val, ska det vara den översta Microsoft osv?

Nej det ska vara Ogg Vorbis. 🙂

Postat
Nej det ska vara Ogg Vorbis. 🙂

Aha. Där går kbps ända upp till 458!

Men om jag från tex forumets bläddralist vill komma åt en av de här nu färdigrippade låtarna, hur hittar jag dem då? Jag hittar Audiograbber på skrivbordet den vägen, men klickar jag på audiograbber då får jag programmet, inte en låt i uppladdningsrutan?

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Dom ligger i C:\audiograbber. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så går du in under Settings - General Settings och där väljer den mapp du vill ha dina filer i. 🙂

Postat
Dom ligger i C:\audiograbber. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så går du in under Settings - General Settings och där väljer den mapp du vill ha dina filer i. 🙂

Jag kommer så långt som till C:\audiograbber, när jag ska ladda upp till forumet, men att sen se de olika låtarna går inte?

Hägglund (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har du konverterat filerna då?

När du gjort inställningarna så måste du klicka på "Grab" (andra ikonen från vänster) och sen pågår processen automatiskt tills alla filer är rippade till mp3.

Redigerat av Hägglund
Postat
Har du konverterat filerna då?

När du gjort inställningarna så måste du klicka på "Grab" (andra ikonen från vänster) och sen pågår processen automatiskt tills alla filer är rippade till mp3.

Jo, jag gjorde så, och det malde på en stund, cdn snurrade som f-n. och nu hittade jag faktiskt låtarna när jag letade. Men att ladda upp en låt gick inte, ficke efter ett tag en meddelande att det var fel filtyp... Buhu.

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Du jag ser att det blir ogg-filer istället för mp3. Det blir inte så bra!

Rippa dom som wav-filer (bocka av rutan vid mp3-ikonen) Efter du rippat filerna så kör du WinLAME. 🙂

Postat
Du jag ser att det blir ogg-filer istället för mp3. Det blir inte så bra!

Rippa dom som wav-filer (bocka av rutan vid mp3-ikonen) Efter du rippat filerna så kör du WinLAME. 🙂

Flytta dem till ett annat program? Jag bryter ihop. Ni som älskar datorer, håller ni på så här dygnet runt?

Kan jag få prommet att ripp i 192 och det sen går att ladda upp det så skiter jag i om det inte blir full kvalle, jag står fan inte ut med det här, det har ingenting med konstnärsskap att göra. Att städa skithus är trevligare.

Hägglund (oregistrerad)
Postat
Flytta dem till ett annat program? Jag bryter ihop. Ni som älskar datorer, håller ni på så här dygnet runt?

Kan jag få prommet att ripp i 192 och det sen går att ladda upp det så skiter jag i om det inte blir full kvalle, jag står fan inte ut med det här, det har ingenting med konstnärsskap att göra. Att städa skithus är trevligare.

Den gör bara WMA-filer i 192. Vet inte om forumet stödjer WMA-filer.

Men det går fort att med WinLAME konvertera wav till mp3.

Radera alla ogg-filer först nu.

Postat
Den gör bara WMA-filer i 192. Vet inte om forumet stödjer WMA-filer.

Men det går fort att med WinLAME konvertera wav till mp3.

Radera alla ogg-filer först nu.

Den här mp3-ripparen kan alltså inte göra mp3-filer?! Det står wma på allt jag rippat till mp3? Jag har ju gjort det här många ggr förr, vad fan i h.e är det med allting nu?

Hägglund (oregistrerad)
Postat
Den här mp3-ripparen kan alltså inte göra mp3-filer?! Det står wma på allt jag rippat till mp3? Jag har ju gjort det här många ggr förr, vad fan i h.e är det med allting nu?

Radera alla filer som du konverterat först.

Rippa cd-skivan till wav-format.

Öppna WinLAME och öppna wav-filerna och välj mp3 high quality som putput.

Postat

Nu har jag spränghuvudvärk och är helt deprimerad. Fan. Det märkliga är att jag använt audiograbber förut. Nu klarar jag ingenting längre

Hägglund (oregistrerad)
Postat
Nu har jag spränghuvudvärk och är helt deprimerad. Fan. Det märkliga är att jag använt audiograbber förut. Nu klarar jag ingenting längre

Det finns inga genvägar fram till det perfekta ljudet 🙂

Hägglund (oregistrerad)
Postat
Jag måste försöka hitta nåt annat... fan vilket helvete det här är

Du har 2 program nu som fixar det här.

1. Rippa cd-skivan med Audiograbber till wav-format
  2. Stäng Audiograbber och starta WinLAME och leta upp mappen med wav-filerna
  3. Konvertera till mp3 med högsta bitrate.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.