Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har hämtat ut ett paket där förut vid ett tillfälle. Minns att jag tyckte det var större än förväntat. Tungt och slitsamt i duggregnet, ty det var en xylofon. Den gången hade beloppet betalats i förväg via kort. Då var det bara att hämta ut paketet. Trots ihärdiga önskemål från min sida om att han skulle se mitt leg (för det stod uttryckligen begär leg på avin), så skrattade han bara bort det och vägrade. Men det var då det.

Idag hämtade jag ut ett paket från samma ställe. Denna gången var betalningen mot postförskott. Det gällde en bok som jag behöver på min musikaliska resa. Jag betalade och gick därifrån, men först nu sedan jag kom hem även denna gång i duggregn men med en penicillinkrävande infektion i kroppen, så märkte jag nyss att jag inte hade fått något kvitto. SKA man inte få det??

Nu står det på deras webbsida att jag inte betalat fakturan, vilket ska ske ögonblickligen vid scanningen av paketet i affären väl?!

Han är urdålig på svenska och kan nästan bara säga: "allt går centralt". Vad göra?

😉

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat
Jag har hämtat ut ett paket där förut vid ett tillfälle. Minns att jag tyckte det var större än förväntat. Tungt och slitsamt i duggregnet, ty det var en xylofon. Den gången hade beloppet betalats i förväg via kort. Då var det bara att hämta ut paketet. Trots ihärdiga önskemål från min sida om att han skulle se mitt leg (för det stod uttryckligen begär leg på avin), så skrattade han bara bort det och vägrade. Men det var då det.

Idag hämtade jag ut ett paket från samma ställe. Denna gången var betalningen mot postförskott. Det gällde en bok som jag behöver på min musikaliska resa. Jag betalade och gick därifrån, men först nu sedan jag kom hem även denna gång i duggregn men med en penicillinkrävande infektion i kroppen, så märkte jag nyss att jag inte hade fått något kvitto. SKA man inte få det??

Nu står det på deras webbsida att jag inte betalat fakturan, vilket ska ske ögonblickligen vid scanningen av paketet i affären väl?!

Han är urdålig på svenska och kan nästan bara säga: "allt går centralt". Vad göra?

😉

//:debatt

Betalade du med kort i affären?

Du kanske fick ett kvitto som du stoppade i fel ficka, eller fack i plånboken utan att minnas det?

Gå till affären och försök snacka med snubben.

Får snubben lämna ut paketet om du inte betalar?

Vet du att du har betalat? Din penicillinfyllda hjärna kanske spelade dig ett spratt? 🙂

Lycka till

Postat (redigerat)
Betalade du med kort i affären?

Du kanske fick ett kvitto som du stoppade i fel ficka, eller fack i plånboken utan att minnas det?

Gå till affären och försök snacka med snubben.

Får snubben lämna ut paketet om du inte betalar?

Vet du att du har betalat? Din penicillinfyllda hjärna kanske spelade dig ett spratt? 🙂

Lycka till

Nej, jag betalade kontant!

Jodå, 100% på att jag betalade. Han hämtar ju liksom inte paketet innan man betalat.

Jag hade med mig sms-aviseringen via mobiltelefonen, man får ingen pappersavi i brevlådan då.

Jag är 100% på att jag inte fick något kvitto.

Hos bokhandlaren står jag nu som att "fakturan är obetald".

Kollade även med budets webbsida och ingen sista info där

heller noterad om att betalning genomförts.

Kul.

😉

Tack!

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Hann kolla Med Posten också och enligt en ny lag från Jan 2009 så måste paketutlämnarna kräva uppvisande av leg, även om det gäller

något som ska betalas, såsom postförskottspaket. Där fallerar det alltid.

Ska dit igen för nytt försök.

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.