Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har precis bytt frÄn PC till Mac,och har dÄ passat pÄ att installera om mina favoritpluggar, dÀribland Melodyne. Jag har dock fÄtt problem med denna plugg i Macen. NÀr jag spelat in ett sÄngspÄr, lÀgger Melodyne först i effektkedjan och spelar upp det hela (det stÄr "Sending Audio" under hela uppspelningen) sÄ ska ju detta sedan analyseras och lÀggas in i Melodyne automatiskt, men inget hÀnder! Jag har varit inne i alla instÀllningar och försÀkrat mig om att de Àr de samma som i min gamla PC, men utan resultat. Finns det nÄgon Mac-anvÀndare som kan tÀnkas ge ett tips pÄ vad som kan vara fel?

Tack pÄ förhand

Annons
Postat
Spela in sÄng , LÀgg pÄ Melodyne , Klicka pÄ Transfer i Melodyne , Spela upp spÄret , Klart.

Det Àr ju precis det jag gjort, som jag gjorde nÀr jag hade det pÄ PC:n! Det stÄr Sending Audio nÀr jag tryckt pÄ Transfer, dÀr Àr signal in i Melodyne, men nÀr jag ska spela upp det har inget "fastnat" i Melodyne. That's my problem!

• 5 mĂ„nader senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

LĂ„ter som nĂ„got fel i Melodyne. Är versionen du har bekrĂ€ftat kompatibel med den DAW du anvĂ€nder? Om du har en nyare version av DAW i Macen Ă€n du hade i PC:n kan det vara dĂ€rför pluggen slutat att fungera.

Kör du Logic? Cubase? Live? DP? NÄgot annat?

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag var i kontakt med Melodyne för ett halvÄr sen och de sa att nya Melodyne inte funkade med Mac och Logic. DÀrför avstod jag frÄn köp. Vet dock inte om det kommit nÄgra uppgraderingar som fixat det.

Edit: Vill förtydliga att de sa att vissa funktioner i Melodyne inte fungerade optimalt med Mac/Logic8 och att de inte rekommenderade köp.

Redigerat av Amis
Postat

Jag Àr inte Mac-förare, sÄ jag kan inte sÀga nÄgot om problemet, men det kan finnas trÄdar i Celemonys forum dÀr det finns workarounds eller lösningar, sÄ kolla lite dÀr.

http://www.celemony.com/userforum/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.