Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en B3'a, vilket i sak är likvärdigt om man bortser från fler upptagningskarakteristika.

Upplever denna som gjuten när man har njure på och har käften 40-60 cm bort.

Annons
Postat (redigerat)

Här är en grej som jag har spelat in som kanske kan vara spännande att jämföra med, där sången är inspelad med B1an. (och gitarren med (bland anant.) för den delen) Snubben står typ 2 dec ifrån, i ett rätt stort öppet rum. Han står i ett hörn med en stor absorbent bakom sig och sjunger utåt. Det här är i princip utan att vrida en ratt, det ligger lite parallelkompression på, pyttelite stor reverb, och av någon anledning har jag höjt i diskanten. Satt i ett annat rum då som tydligen hade knepig akustik, så den är lite vass. Sen gör ju myspace sitt med ljudet, så där får man kanske ha lite överseende.

http://www.myspace.com/christoferlowgren

Nu var det inte tänkt att jag skulle rapea din tråd, utan detta var mest för att visa hur det kan låta.

EDIT: Det är låten "With You" jag syftar på... kanske bra att nämna 😛

EDIT 2: Nu lyssnade jag lite själv, och det låter ju rätt illa på Myspacen, särskilt diskanten. Men det är kanske inte så mycket "köttbulle" iaf...

Redigerat av Joelbille
  • 2 veckor senare...
Postat
STOPP!!!! Anna Ternheim skrev INTE Shoreline. Henrik Berggren i Broder Daniel skrev Shoreline!

Haha, jag sökte faktiskt precis upp denna tråd via Google just för att rätta mitt misstag. Såg precis "Shoreline" på Youtube och tänkte direkt... Hm, har Anna gjort en cover? Efter ett par sekunders lyssning och en snabb titt på Wikipedia insåg jag mitt fel. Tack för att du påpekade det (för de som inte visste) 🙂

Postat

Mitt bands nya skiva som släpps 1 Maj är till stor del inspelad med B1. I alla fall sång, percussioninstrument, melodica, akustiska gitarrer och hihaten. Alla elgitarrer är inspelade med en sm57 och basen och trumsetet har jag ingen koll på vilka mikar vi använde förutom hihat som var B1 som jag sa och virveln är mikad med sm57 under och över. Tror vi hade Neuman u47 på basen. Min poäng är i alla fall att vi spelat in en välljudande Ep med i stort sett bara billiga mikar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.