Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Undrar om någon kan hjälpa mig/min far med att föra över ett ca54min långt 7" rullband till CD!?

Det ska vara min fars band "Goldfingers" som spelar live...har han otur så är det en 7årig son som sitter och försöker planka "100.000 years" trummsolot på en marschvirvel över hela hans livekväll.

Annons
Postat (redigerat)

Sju tum lät som ett brett band! 😏 (tokar mig)

Skriv om det är fyrspårs eller tvåspårs, och vilken fart det rullar i, så kanske nån dåre med rullbandare svarar. Jag är tyvärr en dåre utan rullbandare, fast säg inte det åt nån så det kommer ut.

Edit: Hade jag bara haft en Revox med rätt spår hade det varit ett kul projekt att köra konserten genom Finalizern och de övriga grejer jag har.

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Yep, jag fotade bandet nu när jag var där och lunchade, ska ta reda på mer fakta om det.

Postat
Yep, jag fotade bandet nu när jag var där och lunchade, ska ta reda på mer fakta om det.

Blir inget klokare när jag tittar på bandets case...tror det är 2 spårs

Det står på gaveln EL 3914 LP.

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Men man borde kunna avgöra om det är 1/4" genom att titta på bandet. 😄

Postat

Vet att en del fotoaffärer burkar pilla med överföringar mellan olika format nuförtiden, för att dryga ut inkomsterna, eller kanske för att få in några överhuvudtaget, nu när alla skaffat digitala små kameror och fixar utskrifter själva... Åtminstone finns det sådana här.

Postat
7" rullband

Jag gissar att du menar 1/4" rullband, och hastigheten 7½ ips (7½" per sekund)

Postat (redigerat)

Nej, jag tror han menar att 7 tum är diametern om han lägger ned bandet på ett bord och mäter tvärsöver.

250px-Reelt_ubt.jpeg

😄

Redigerat av debatt
Postat

Det står på bandets omslagskartong överst 7"

Måste väl vara bandbredden ungefär som Debatt säger!?

Hade du möjlighet på nåt vis eller...Demonen hade ju ett företag som inte var så blodigt dyrt annars.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.