Jump to content
Annons

Studiofestival #32 RÖSTNING!


fender__

Recommended Posts

Okej gott folk!

DÄ var det dags att rösta fram temat för festival nr 32!

Röstningen gÄr till sÄ hÀr:

1. VÀlj ut 2 förslag och ge 2 poÀng till det förslag ni helst vill ha som tema och 1 poÀng till det förslag ni vill ha efter det första!

2. Röstningen pÄgÄr till Söndag 4:e April fram till kl. 22.00

3. Medlemmar som Àr reggade senast 25:e mars fÄr rösta (sÄ folk inte skapar nya konton för att kunna rösta)

4. Om det blir förslag med lika mÄnga röster pÄ de högsta kommer jag avgöra vilket som ska bli temat!

Teman ni kan rösta pÄ Àr:

LĂ„t influerat av ett land?

Disco

Soundtrack till nÄgon film vi vÀljer ut

Asiatisk influerad musik

Egen JacksonlÄt

80-tals musik

Salsa, samba, Flamenco

Kör hÄrt nu med röstningen.

(Jag tog inte med Drone dÄ jag tycker (utefter det som beskrivits) att det blir för lÄnga lÄtar och att mÄnga inte kommer orka lyssna igenom allt vilket leder till fÄ röster. Plus att jag inte alls kÀnde det lÀt intressant!)

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Ett till regelförslag frĂ„n min sida Ă€r att de som röstar mĂ„ste delta pĂ„ ett eller annat sĂ€tt ifall deras förslag bifalls. LĂ„tmakning/utförande/mixning e.d. I förra festivalen var det vĂ€l 4 st som bidrog (bra jobbat!) och ca 13 som röstade för det temat (dĂ„ligt eftersom en del som röstat inte var med). Ptjaaa int fan vet jag. Bara en tanke. 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ett till regelförslag frĂ„n min sida Ă€r att de som röstar mĂ„ste delta pĂ„ ett eller annat sĂ€tt ifall deras förslag bifalls. LĂ„tmakning/utförande/mixning e.d. I förra festivalen var det vĂ€l 4 st som bidrog (bra jobbat!) och ca 13 som röstade för det temat (dĂ„ligt eftersom en del som röstat inte var med). Ptjaaa int fan vet jag. Bara en tanke. 🙂

Problemet blir ju bara hur man bestraffar dom som röstat men som sen inte deltagit i tĂ€vlingen? Spöstraff pĂ„ bara arslet?? 🙁

Jag röstar pÄ:

2 p DISCO

1 p Egen jackson lÄt

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker tyvÀrr det Àr dötrist med genreteman och kÀnner ingen direkt inspiration av nÄt av förslagen, sÄ det fÄr bli blankröst och walkover för mig den hÀr gÄngen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ähhh. Alla förslag har ju enorma kringelkrokar för att man ska kunna hitta pĂ„ vad som helst. Det handlar ju enbart om smak i slutĂ€ndan(the end-ass) Ă€ndĂ„. Bara att köra! Skit i min idĂ©. Det som Ă€r 80-tal för den ena behöver inte betyda samma för den andra. Disco kan vara "KISS- I was made" frĂ„n -79 eller E-type anno 90-tal. Avvaktar röstning men kĂ€nner mig taggad att göra nĂ„t kul under pĂ„sksmĂ€llan.

Kablam!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Man kan inte tillgodose allas önskemĂ„l 😳 Som Slejnard sa man kan göra allt möjligt om det tex blir 80 talet. Disco , rock , osv osv.. SĂ„ rösta nu pĂ„ förslagen som kommit upp och inget annat snack om förbĂ€ttringar och annat!!

Thanks..

/ Emir

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

2 soundtrack

1 asiatiska influenser

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

2p 80-talsmusik (det ska dÄ lÄta som 80-talet gjorde generellt, inte som vissa undantag)

1p Soundtrack (gÀrna till en ny bondtitel, dom lÄtarna har alltid en viss stil som man dÄ mÄste försöka pricka in)

VidhÄller att ska man kunna ha "tÀvling" sÄ mÄste man försöka snÀva till riktlinjerna annars Àr det ju som att bara göra en lÄt som vanligt!? :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

80-tal: 2 poÀng.

Soundtrack: 1 poÀng.

80-talet mÄste ju fÄ 2 poÀng med tanke pÄ all trevlig "hÄrd"rock som gjordes dÄ, och soundtrack fÄr ett tröstpoÀng dÄ det var det alternativ av de övriga som lÀt minst ointressant...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

2p Jackson

1p Soundtrack

Allt jag gör, blir ju ÀndÄ 80-talsdisco i slutÀndan (oavsett vad jag gör) sÄ det skulle ju inte bli nÄgon utmaning för mig :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ett till regelförslag frÄn min sida Àr att de som röstar mÄste delta pÄ ett eller annat sÀtt ifall deras förslag bifalls. LÄtmakning/utförande/mixning e.d. I förra festivalen var det vÀl 4 st som bidrog (bra jobbat!) och ca 13 som röstade för det temat (dÄligt eftersom en del som röstat inte var med). Ptjaaa int fan vet jag. Bara en tanke. :rolleyes:

Det blir risk att mÄnga inte röstar och hur bestraffar man dem som inte Àr med sen men som röstat?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

om man vet att man inte kommer att ha tid/lust/möjlighet att delta i festivalen sÄ finns det ju ingen mening att rösta.

ang jackson, sÄ finns ju:

Joe jackson: iÂŽm the man

Jackson Browne

finns ju fler ocksĂ„, 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

om man vet att man inte kommer att ha tid/lust/möjlighet att delta i festivalen sÄ finns det ju ingen mening att rösta.

ang jackson, sÄ finns ju:

Joe jackson: iÂŽm the man

Jackson Browne

finns ju fler ocksĂ„, 😎

Precis! â˜ș

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tanken var som TheRocker nÀmnde att det ska vara en nyskriven jackson lÄt!

Och det Àr Michael Jackson vi pratar om sÄklart!!

😄

FĂ„r se hur ni lyckas med rösten om det blir jackson tema 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tanken var som TheRocker nÀmnde att det ska vara en nyskriven jackson lÄt!

Och det Àr Michael Jackson vi pratar om sÄklart!!

â˜ș

FĂ„r se hur ni lyckas med rösten om det blir jackson tema 😆

Fasicken fender, du och jag har ju gjort en lĂ„t ihop för över ett Ă„r sedan...StudioforumgĂ€nget har inte hört den...dax att lĂ€gga ut sĂ„ dom fĂ„r höra aROCKER goes disco!? 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fasicken fender, du och jag har ju gjort en lĂ„t ihop för över ett Ă„r sedan...StudioforumgĂ€nget har inte hört den...dax att lĂ€gga ut sĂ„ dom fĂ„r höra aROCKER goes disco!? 😆

Ja blir det 80 tal kan vi ta upp vĂ„r lĂ„t igen! Skulle mixa allt men fan de Ă€r svĂ„Ă„Ă„Ă„rt! fĂ„r se om jag fĂ„r ihop nĂ„got! 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja blir det 80 tal kan vi ta upp vĂ„r lĂ„t igen! Skulle mixa allt men fan de Ă€r svĂ„Ă„Ă„Ă„rt! fĂ„r se om jag fĂ„r ihop nĂ„got! 😄

Fast det ska vÀl vara nyinspelat det som man tÀvlar med i festivalen.

SlÀng upp lÄten ÀndÄ sÄ kan du fÄ mixtips hÀr!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fast det ska vÀl vara nyinspelat det som man tÀvlar med i festivalen.

nja, tanken Àr mer att inte samma lÄtar som redan har hörts och komenterats pÄ forumet eller andra stÀllen ska dyka upp igen. har ingen hört lÄten tidigare Àr den ny, Àven om den skrevs för 10 Är sedan.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...