Jump to content
Annons

Audacity fungerar men låter inte

Recommended Posts

adamin (oregistrerad)
Postat

Har använt audacity i 2 månader nu och allt har fungerat men nu när jag slipat på en låt i en vecka så kan jag idag inte spela upp den??? själva blåränderna finns kvar men de e helt tyst när jag spelar up. Jag testade att exportera som waw fil men de blev bara tyst där med. Jag kan dra ur spår för spår till nya audacity fönster men orkar verkligen inte klippa och klistra ihop de eftersom jag jobbar från en bärbar mini pc utan mus.

Kortfattat: Audacity fungerar men ljudet finns inte, ljudnivåmätarna visar heller inget utslag.

tacksam för svar

Annons
Postat

Det låter som ett ljuddriverproblem . Vilken ljuddriver kör du med till ditt ljudkort på din MINI PC? Har audacity någonsin fungerat på din MIN PC?

Prova och stäng andra program. Fungerar inte det:

Prova och byt driver. Det finns flera bra som fungerar.

Kolla vad de rekomenderar på Audacitys website. Mina studenter på Interaktiv ljuddesignprogrammet har haft problem som de lyckades lösa genom att byta ljuddriver.

Har använt audacity i 2 månader nu och allt har fungerat men nu när jag slipat på en låt i en vecka så kan jag idag inte spela upp den??? själva blåränderna finns kvar men de e helt tyst när jag spelar up. Jag testade att exportera som waw fil men de blev bara tyst där med. Jag kan dra ur spår för spår till nya audacity fönster men orkar verkligen inte klippa och klistra ihop de eftersom jag jobbar från en bärbar mini pc utan mus.

Kortfattat: Audacity fungerar men ljudet finns inte, ljudnivåmätarna visar heller inget utslag.

tacksam för svar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.