debatt Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 (redigerat) Hej där! Har funderat fram och tillbaka ett par veckor nu och bestämt mig för att inte köpa någon vikbar gitarr, inte någon i mindre storlek och ingen smal backpackergitarr heller, för resa. Det får bli en fullstor variant. Den får kosta max 1000 SEK och ska kunna användas även till annat... 😄 Uppfattar det som att en spansk gitarr mer är lämpad för fingerspel, medan en akustisk westerngitarr mer funkar för ackord. Eftersom jag redan har en bra Westerngitarr i gran och ska köpa en bra Spansk i ceder, så står valet nu mellan; 1) Westerngitarr med cederlock eller 2) Spansk gitarr med granlock De jag hittat hittills i prisklassen tillhör alla kategori 2. Ramon Garcia Angelina. Lock i solid gran, kropp i agathis. 995 SEK. Zarita C40. Lock i solid gran, kropp i lind. 895 SEK. Oscar Schmidt Wa OC9 N. Lock i solid gran, kropp i mahogny. 895 SEK. Vill gärna ha FLER förslag! Finns det överhuvudtaget Westerns i ceder med min budget härför? 😄 Redigerat 27 mars 2010 av debatt
Analogfreak (oregistrerad) Postat 27 mars 2010 Postat 27 mars 2010 Rustagitarren Nylonsträngad akustisk gitarr. Framsida i gran, baksida och sidor i lind. Hals i lönn. [size=4][color="#FF0000"]599:-[/color][/size]
debatt Postat 27 mars 2010 Trådstartare Postat 27 mars 2010 (redigerat) Tack! Jag hittade några till. Fortfarande kategori 1. Någon som har någon av dem i tråden och gillar ljudet? Cataluna SGN C81. Lock i spärrad gran. Kropp i övrigt=?. 890 SEK. Cataluna SGN 4090SF. Lock i spärrad gran. Kropp=? 950 SEK. Levin L40. Lock i solid gran, kropp i nato. 995 SEK. Ibanez GA5W-NT. Lock i gran, kropp i mahogny. 995 SEK. Startone C Giant CG851. Gitarr i laminerad plywood. 340 SEK + frakt från DE. Detta är ett UNDANTAG från träslagskravet, men måste bara länka till den, OM någon vill ha en riktigt billig. Thomann Classic. Gitarr m laminerat granlock, kropp i pressat bokträ. 641 SEK + frakt från DE. Höfner Sienna HAC204. Gitarr m laminerat granlock, kropp i "basswood". 786 SEWK + frakt från DE. Harley Benton CG300CE. Gitarr m laminerat granlock, kropp i agathis. Pick up-system. 864 SEK + frakt från DE. Thomann MR-T8C. Gitarr m laminerat granlock, kropp i mahogny. 981 SEK + frakt från DE. Gear4Music Classical Guitar. Gitarr helt i lind. 445 SEK + frakt från UK. Gear4Music. Deluxe Classical Guitar. Lock i solid gran, kropp i sapele. 500 SEK + frakt från UK. Gear4Music. Deluxe Classical Electro Guitar. Lock i solid gran, kropp i sapele. Inbyggt pick up-system m 4-bands eq. 665 SEK + frakt från UK. Encore ENC44. Gitarr m laminerat granlock, kropp i laminerad lime. Paket m gigbag, stämpipa, extra strängset m.m. 500 SEK + frakt från UK. Yamaha C40. Klassikern. Lock i gran, kropp i meranti. 945 SEK + frakt från UK. 😆 Redigerat 27 mars 2010 av debatt
debatt Postat 27 mars 2010 Trådstartare Postat 27 mars 2010 (redigerat) Stagg C547. Lock i gran, mörkt utförande, kropp i mahogny. 960 SEK + frakt från UK. Collins CC120. Lock i gran, kropp i mahogny. 360 SEK + frakt från UK Redigerat 27 mars 2010 av debatt
debatt Postat 28 mars 2010 Trådstartare Postat 28 mars 2010 (redigerat) Köp Yamaha C40:n, funkar i alla väder.. Kanske inte borde haft med den... i uppräkningarna här. Jag har tillgång till att låna en sådan för kommande inspelningar om jag vill, men inte för resan. Skulle därför vilja ha en annan än Yamaha C40 för att ha en annan också på inspelningarna. Men det är en prisvärd gitarr helt klart. Lät den vara med här som en rekommendation mest. Jag står och väljer just nu mellan Ramon Garcia Angelina och Levin L40, vilka jag testat bägge två, samt Gear4Musics egen Classical Deluxe Electro pga att jag har två andra grejer från just dem och de är kolosalt prisvärda och gedigna instrument för låga budgetklassen. Platsar som resegitarr. Jag har testat ett antal ytterligare. Men jag har inte testat alla på listan ännu. Redigerat 28 mars 2010 av debatt
debatt Postat 28 mars 2010 Trådstartare Postat 28 mars 2010 Baker Original BK-CY1-44. Lock i gran, kropp i mahogny. 960 SEK + frakt från DE.
debatt Postat 28 mars 2010 Trådstartare Postat 28 mars 2010 (redigerat) Tenson, modell 4/4. Ser ut som granfront... 795 SEK. Redigerat 28 mars 2010 av debatt
debatt Postat 28 mars 2010 Trådstartare Postat 28 mars 2010 (redigerat) Utan bilder också (för det funkade inte att lägga in dem), men med klickbara länkar... (hos Music Store Köln DE): Almeria CG390. Helt i lind. 290 SEK + frakt från DE. Almeria CC36EQ. Lock i gran och kropp i palisander. Inbyggt pick up-system. 590 SEK + frakt från DE. Almeria C36. Lock i gran, kropp i palisander. 590 SEK + frakt från DE. Almeria C46 S. Solitt granlock, kropp i rosenträ. 990 SEK + frakt från DE. 😄 Redigerat 28 mars 2010 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.