Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

vill inte splitta upp spåret på två separata monospår,utan vill behålla det som ett stereospår, men skulle vilja eq'a vänsterkanalen annorlunda från högerkanalen.

anyone?

Redigerat av Mr Keys
Annons
Postat
vill inte splitta upp spåret på två separata monospår,utan vill behålla det som ett stereospår, men skulle vilja eq'a vänsterkanalen annorlunda från högerkanalen.

anyone?

Använd en EQ som kan behandla L & R separat. Annars så måste du splita (och kanske länka de två kanalerna).

Postat
Använd en EQ som kan behandla L & R separat. Annars så måste du splita (och kanske länka de två kanalerna).

exakt.....men av alla j'vla eq'ar vi sitter och trycker på kan jag f'n inte hitta en enda som kan behandla left separat från right på ett stereospår.....och jag har fått för mig att jag sett detta göras i logics inbygda eq...men hittar inte funktionen. (jag kan ju förståss minnas fel). 😏

Postat

woho....hittade det i t-racks linear phase.....underbart! 😏 tycker funktionen borde finnas i varenda s.k masterings-eq......men hittade det varken i psp/sonalksis eller ozone......! kanske inte tittade tillräckligt noggrant....men men! tack för hjälpen i alla fall! 😛

Postat
woho....hittade det i t-racks linear phase.....underbart! 🙂 tycker funktionen borde finnas i varenda s.k masterings-eq......men hittade det varken i psp/sonalksis eller ozone......! kanske inte tittade tillräckligt noggrant....men men! tack för hjälpen i alla fall! 🙂

När du ändå håller på med t-racks-eqn, testa att köra den i M/S-läge. Finns mycket att vinna där om man vet vad man gör 😳.

Postat

Instämmer om brainworx! Använder mig själv av BX_digital och kan säga att den är en grym plugg. Mycket valmöjligheter i denna plugg.

bx_digital_v2.png

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.