Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har nu installerat Windows 7 enterprise och fått igång mitt Emu USB0404 i Reason. Såklart har jag installerat den "senaste" drivrutinen. Den är ganska gammal..

Problemet är nu att när jag spelar låtar eller se på film i VLC eller Mediaplayern så låter det inte i högtalarna som är kopplade till ljudkortet. Det är bara windows ljudet i datorn som låter..

Det konstiga är att i Reason fungerar det och jag kan välja USB ljudkortet.

Nåt tips?

Annons
Postat
Antar att du valt EMU som systemljudkort för Win?

Jag letar överallt och kan inte hitta där jag kan ändra systemljudkortet...

Om jag avinstallerar mitt Soundmax i datorn och startar om så säger den bara att jag inte har något spela upp ljud med.

maart (oregistrerad)
Postat
Jag letar överallt och kan inte hitta där jag kan ändra systemljudkortet...

Om jag avinstallerar mitt Soundmax i datorn och startar om så säger den bara att jag inte har något spela upp ljud med.

jag kör win7 på engelska så du får försöka översätta själv: Control Panel -> Sound -> playback

där ska du kunna välja vilket interface du ska använda.

Postat
jag kör win7 på engelska så du får försöka översätta själv: Control Panel -> Sound -> playback

där ska du kunna välja vilket interface du ska använda.

Det är där problemet är.. Det syns inget om Asio usb0404 där..

Postat
Det syns inget om Asio usb0404 där..

Windows använder inte ASIO-drivrutiner. Systemljudkorten går på WDM / WaveRT.

Du väljer ljudkortsdrivrutin under Kontrollpanelen, Maskinvara och ljud, Ljud, Hantera ljudenheter

Notera att E-MU 0404 USB ännu inte har något officiellt stöd för Windows 7.

Postat

post-17288-1269555995_thumb.jpg

Bevisligen fungerar det för mig...och jag har Win7.

Är väl några drivrutiner eller något du saknar kanske? Eller så står det på 44.1 kHz, det kan göra det ibland och då får man bara ändra det i kontrollpanelen för kortet eller stänga av och sätta på det igen funkar med.

Postat

Funkar fint med Windows 7 för mig med.

Postat
post-17288-1269555995_thumb.jpg

Bevisligen fungerar det för mig...och jag har Win7.

Är väl några drivrutiner eller något du saknar kanske? Eller så står det på 44.1 kHz, det kan göra det ibland och då får man bara ändra det i kontrollpanelen för kortet eller stänga av och sätta på det igen funkar med.

för det första undrar jag hur du får in en bild här... Den bilden du visar har inte riktigt samma som jag... Du har bara Line out.. Jag har även "speakers" och där står det. Soundmax integrated Digital HD Audio" Tacksam för hjälpen :-)

Postat

Du väljer bara Add reply, ladda upp bild i menyn nere till vänster och sen klickar du på ikonen med ett grönt kryss för att lägga upp bilden. Står Hantera bilagor tror jag...

Sen så står det inget mer för jag har avaktiverat mitt kort som sitter på moderkortet för att det inte ska störa, och jag får ljud i windows ändå.

Gå in i BIOS och avaktivera ditt onboard soundcard och spara och exit och låt sedan datorn starta.

Kolla om det funkar då...

Postat
Du väljer bara Add reply, ladda upp bild i menyn nere till vänster och sen klickar du på ikonen med ett grönt kryss för att lägga upp bilden. Står Hantera bilagor tror jag...

Sen så står det inget mer för jag har avaktiverat mitt kort som sitter på moderkortet för att det inte ska störa, och jag får ljud i windows ändå.

Gå in i BIOS och avaktivera ditt onboard soundcard och spara och exit och låt sedan datorn starta.

Kolla om det funkar då...

Tack för tipset :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.