Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 mars 2010 Dela Postat 24 mars 2010 (redigerat) När jag var praktikant på studio fredman så använde de Peluso 2247LE på leadsång, och då har de ändå en Neumann u67 , u87 etc etc. Så det säger en del omkvaliten 🙂 Vad har du för preamps / mikrofon nu?? Använder preamparna i Yamahabordet. Dom är väldigt cleana och transientsnabba. Hade tidigare Focusrite. Skulle vilja ha en med transformatorutgång. Har några mickar Röde, Line-Audio och Sennheiser. Redigerat 24 mars 2010 av Analogfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 24 mars 2010 Dela Postat 24 mars 2010 Hehe nackdelen med mig e att jag bara vill ha gött fräs å hög rms och en go punklåt och ett par bärs sen blir jag nöjd! 🙂 Det är underbart med goa prylar. 😉 Fan va nördiga vi e!!!! Nackdelen med mig är att jag alltid har så höga krav på hur det ska låta eftersom jag i huvet redan har en referens hur jag vill att det ska låta. Med halvbra grejer går det inte att ratta sig ända fram. Jag har märkt att med nyutvecklade mjukvarukompressorer / EQ så lyckas jag komma mycket närmare mina ideal än jag någonsin gjort tidigare. Det som saknas är bättre preamps och mickar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 mars 2010 Dela Postat 24 mars 2010 Hehe nackdelen med mig e att jag bara vill ha gött fräs å hög rms och en go punklåt och ettpar bärs sen blir jag nöjd! 😉 Det är underbart med goa prylar. 😄 Fan va nördiga vi e!!!! Ett par bärs och en vacker kvinna skulle inte heller vara fel. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 24 mars 2010 Dela Postat 24 mars 2010 Ett par bärs och en vacker kvinna skulle inte heller vara fel. 🙂 Jag har båda hahah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fertan Postat 24 mars 2010 Dela Postat 24 mars 2010 (redigerat) afan....har alltid trott att en ad/da omvandlare var att man kunde ändra ex preampens eq inställningar efter att man spelat in... Analog-Digital/Digital-Analog AD in, DA ut ;> Edit: Hann hända mycket på den lilla tid jag läste till jag svarade... Redigerat 24 mars 2010 av Fertan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 24 mars 2010 Dela Postat 24 mars 2010 Du! Jag sitter här med min älskade fru och dotter i soffan!! Så det kan inte bli bättre! Mjo Universal Audio-preampen står på övervåningen och är inte igång 😮 Ett par bärs och en vacker kvinna skulle inte heller vara fel. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 mars 2010 Dela Postat 24 mars 2010 Du! Jag sitter här med min älskade fru och dotter i soffan!! Så det kan inte bli bättre! Det finns inga prylar i världen som kan ersätta det. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 mars 2010 Dela Postat 24 mars 2010 (redigerat) När jag var praktikant på studio fredman så använde de Peluso 2247LE på leadsång, och då har de ändå en Neumann u67 , u87 etc etc. Så det säger en del omkvaliten 😉 Jag har spelat in med 2247LE och jag gillar den. Den är rätt krispig. Redigerat 24 mars 2010 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.