Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Har problem med att spela in flera spår samtidigt i cubase 5 med Windows 7. 64bit

Har på min egen dator hemma Cubase SX3, och van vid denna.. då man aktiverar den "röda knappen" för att välja vilka spår som ska spela in, men hur funkar det på Cubase 5?

Har laddat hem nya drivrutiner från m-audio, checkat vst inställningarna, och valt ingångskanalerna.

klickat på "eneble" knappen, men jäklar det vill inte fungera! : )

Tacksam för svar!

Med vänliga Hälsningar

//Richard

Annons
Postat
Hejsan!

Har problem med att spela in flera spår samtidigt i cubase 5 med Windows 7. 64bit

Har på min egen dator hemma Cubase SX3, och van vid denna.. då man aktiverar den "röda knappen" för att välja vilka spår som ska spela in, men hur funkar det på Cubase 5?

Har laddat hem nya drivrutiner från m-audio, checkat vst inställningarna, och valt ingångskanalerna.

klickat på "eneble" knappen, men jäklar det vill inte fungera! : )

Tacksam för svar!

Med vänliga Hälsningar

//Richard

Hej

För mig fungerar det precis som du sa att det gjorde för dig i SX3 kör Cubase 5, Windows XP, har du kontrollerat under file menyn, prop.? det kan var någon generell inställning

Postat

Det är väl nån inställning först att Aktivera inspelning på aktivt spår eller nåt, att röda knappen blir aktiverad om spåret är i fokus/klickat på...sen är det ju bara att markera de spår du vill spela in på...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.