Jump to content
Annons

80-talet när det var som bäst


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 168
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

[bild på Yamaha DX7]

Lägger världens spya...

😏

Mmm, visst... Men när det begav sig skulle alla jävla keyboardister ha en. Samma med D-50:n (Roland) och M1:an (Korg).

(Har använt samtliga, och några till, ovan i tidiga produktioner.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, visst... Men när det begav sig skulle alla jävla keyboardister ha en. Samma med D-50:n (Roland) och M1:an (Korg).

(Har använt samtliga, och några till, ovan i tidiga produktioner.)

FM-syntesen är en av de fetaste synteserna som har uppfunnits. Det är bara det att alla är trött på DX7:ans fabrikspatchar. De behöver man ju inte använda 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Samma faktor som gjorde brun Gabardin "snyggt" på 70-talet, I suppose...

Jag tror att du skulle se bra ut i hockeyfrilla Valle. Du är som gjord för den frisyren. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger världens spya...

😉

nej!! Du får inte komma in i mitt rum, för det står en Yamaha DX-7 precis brevid mig här....

Och, trots vad många tror, kan man faktiskt göra riktigt roliga trevliga ljud med den... Man kan gå beyond patch "fulltines" 🙂

i love it! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag tror att du skulle se bra ut i hockeyfrilla Valle. Du är som gjord för den frisyren. 🙂

117799_halloween-karneval-peruecke_big.jpg

Nånting sånt här kanske... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner tråden, den kommer att bli oändligt för stor och helt ohanterligt. Jag som är född på mitten av 60 talet anser att min egen storhetstid var på 80-talet och skulle kunna fylla hela internet med anekdoter, skrönor, skrävel och annat som säkert är helt ointressant för de som inte var med...

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Lägg ner tråden, den kommer att bli oändligt för stor och helt ohanterligt. Jag som är född på mitten av 60 talet anser att min egen storhetstid var på 80-talet och skulle kunna fylla hela internet med anekdoter, skrönor, skrävel och annat som säkert är helt ointressant för de som inte var med...

Kolin

Ska vi lägga locket på över ett helt decennium med hänsyn till att 90-talisterna inte ska tråkas ut?

Du kanske hamnat i en 50-årskris och inte vill bli påmind om tiden då du var ung... 🙂

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi lägga locket på över ett helt decennium med hänsyn till att 90-talisterna inte ska tråkas ut?

Du kanske hamnat i en 50-årskris och inte vill bli påmind om tiden då du var ung... 🙂

Ja du har nog rätt, visserligen har jag några år kvar till 50 men det känns ganska trist att inse att man inte får uppleva den bästa av världar igen. Men vem vet. Om 30 år kanske vi sitter o ojar oss om 10-talet:)

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ja du har nog rätt, visserligen har jag några år kvar till 50 men det känns ganska trist att inse att man inte får uppleva den bästa av världar igen. Men vem vet. Om 30 år kanske vi sitter o ojar oss om 10-talet:)

Kolin

Jag tycker 80-talet var ganska charmig tid. Minns du SKY-channel och programmet där Ronny the Runner på tid skulle springa till arkivet och hämta musikvideos som tittare ringde in önskade? Det var tider det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Man kanske skulle kunna sammanfatta 80-talet som FM-syntesens och pudelrockarnas decennium. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm förutihela världen inte satinbyxorna som vi hooordrockare köpte i London. Var man något överviktig spelade det ingen roll, man bara gled ner i dom. One size fit all... och visade allt om man inte hade kallingar...

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Glöm förutihela världen inte satinbyxorna som vi hooordrockare köpte i London. Var man något överviktig spelade det ingen roll, man bara gled ner i dom. One size fit all... och visade allt om man inte hade kallingar...

Kolin

Hade du svarta eller leopardmönstrade? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du svarta eller leopardmönstrade? 😛

Silverfärgade, ska se om jag kan förmå frugan att scanna in skivomslaget så ska du få se... Och till det en röd karateskjrorta knutet kring magen. Tur att man inte var överviktig då. På fötterna hade jag några konstiga boots som bassisten hade sprayfärgat vita. Nu hade vi råd med en riktig fotograf så det blev bra med dåtidens mått mätt, men idag brukar jag börja med att visa våra gamla skivomslag för de som kommer in i min studio, och på något sätt blir de mer avslappnade...

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Silverfärgade, ska se om jag kan förmå frugan att scanna in skivomslaget så ska du få se...

Ja gör det! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fugazi – Bad Mouth

Lite favoriter från 80-talet, inget favoritdecennium kanske men en del bra.

Några var då på gränslandet och känns mer som 90-talsartister men korrekta.

Minns GnR som jag köpte -86...tog ett och ett halvt år senare så exploderade dom i sverige med paradise city mfl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Några var då på gränslandet och känns mer som 90-talsartister men korrekta.

Minns GnR som jag köpte -86...tog ett och ett halvt år senare så exploderade dom i sverige med paradise city mfl!

Ja, det beror väl på om det är musik från 80-talet eller musik som låter 80-taligt som det syftades på. Nirvana framförallt är väl gränsfall. Fugazi också kanske, men post-hardcoren kom i mitten/slutet på 80-talet så är väl ändå relevant på sitt sätt.

Och ja, det kan jag tänka mig. Var det live like a suicide då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...