Jump to content
Annons

80-talet när det var som bäst


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 168
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Lovar att lyssna in mig mer. Klart man inte har hört allt.

Det jag mest är irriterad över under 80-talet är att allt sound skulle vara så torrt och att en del tråkiga synthar började dominera. (Det finns roliga synthar också).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hålle rmed Debatt. Det finns knappast ngt från det årtiondet som jag vill ha tillbaks.

Kom igen nu...jag vet att du bara älskade Ozzy i rosa långrock och permantad hemmafrufrisyr "thank god for the bomb" NUCLEAR NUCLEAR...sjung med nu! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns en del bra i mitten av årtiondet oxå.

Denna hade jag faktiskt verkligen aldrig hört. Har nu hört den två gånger. Men redan glömt den.

Så förmodligen hade jag väl hört den när det begav sig också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovar att lyssna in mig mer. Klart man inte har hört allt.

Det jag mest är irriterad över under 80-talet är att allt sound skulle vara så torrt och att en del tråkiga synthar började dominera. (Det finns roliga synthar också).

Beror på genre, snackar vi hårdrock så är ordet torrt det sista man vill använda...det var blött och bombastiskt, -85 och framåt innan dess så var det OK!

Vi fick Madonna, Michael Jacksson, Prince, U2 listan kan göras hur lång som helst inte var väl 80-talet kasst väl!?

Sedan fick ju vi hårdrockare en enorm våg med metal över oss Accept, Iron Maiden, Krokus, Europe, 220 volt, Mötley Crue här kan listan göras ännu längre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på genre, snackar vi hårdrock så är ordet torrt det sista man vill använda...det var blött och bombastiskt, -85 och framåt innan dess så var det OK!

Vi fick Madonna, Michael Jacksson, Prince, U2 listan kan göras hur lång som helst inte var väl 80-talet kasst väl!?

Sedan fick ju vi hårdrockare en enorm våg med metal över oss Accept, Iron Maiden, Krokus, Europe, 220 volt, Mötley Crue här kan listan göras ännu längre!

😛

Jo, men så har jag ju inte en enda av alla de artisterna i min skivsamling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigt 80tal fanns det massor av bra musik.

Hej SadamJr!

Du vänar ju då och då om 80-talet. Det verkar som det är din favoritperiod inom musiken. Inget konstigt alls.

Fick dock för mig att du var äldre än 30. Man brukar ju färgas av den musik man upplever under sina första 10 levnadsår sägs det.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns mycket skit men förutom redan av Sadam nämda Prefab Sprout och Dany Wilson måste man väll ändå slå ett slag för artister som The Blue Nile, David Sylvian, Deacon Blue, Fra Lippo Lippi, The Sound, The Smiths och New Order. Även band som The Cure, Petshop Boys och Depeche Mode fick ju till det ibland också.

Så om man skrapar lite på ytan så kan man definitivt hitta guldkorn. Annars var ju 90-talet ett grymt årtionde.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SadamJr!

Du vänar ju då och då om 80-talet. Det verkar som det är din favoritperiod inom musiken. Inget konstigt alls.

Fick dock för mig att du var äldre än 30. Man brukar ju färgas av den musik man upplever under sina första 10 levnadsår sägs det.

:rolleyes:

Oj! Det förklarar en hel del 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns mycket skit men förutom redan av Sadam nämda Prefab Sprout och Dany Wilson måste man väll ändå slå ett slag för artister som The Blue Nile, David Sylvian, Deacon Blue, Fra Lippo Lippi, The Sound, The Smiths och New Order. Även band som The Cure och Depeche Mode fick ju till det ibland också.

Så om man skrapar lite på ytan så kan man definitivt hitta guldkorn. Annars var ju 90-talet ett grymt årtionde.

Ibland? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SadamJr!

Du vänar ju då och då om 80-talet. Det verkar som det är din favoritperiod inom musiken. Inget konstigt alls.

Fick dock för mig att du var äldre än 30. Man brukar ju färgas av den musik man upplever under sina första 10 levnadsår sägs det.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte hört denna heller, eller så är det samma sak som med förra...

Men var detta verkligen rätt version som du gillar som du la upp här? Stod nåt om att detta var en Euro Dance Mix-version.

Jo, det är rätt. Finns en video oxå på utube men den låter inte bra. 50% av ljuden kommer från en fairlight.

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

Credence... Såg John Fogerty Live på Scandinavium för några år sedan.

Körde då denna har jag för mig. Jag gillar märkligt nog inte alls den där trummisen han har numera, Kenny Aronoff.

Spelar bara på kraft, utan känsla och rätt sväng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns mycket skit men förutom redan av Sadam nämda Prefab Sprout och Dany Wilson måste man väll ändå slå ett slag för artister som The Blue Nile, David Sylvian, Deacon Blue, Fra Lippo Lippi, The Sound, The Smiths och New Order. Även band som The Cure, Petshop Boys och Depeche Mode fick ju till det ibland också.

Så om man skrapar lite på ytan så kan man definitivt hitta guldkorn. Annars var ju 90-talet ett grymt årtionde.

Har bara en platta av DM bland alla de nämnda...

Tänker köpa fler av dem, för de är bra.

Såg en konsert i Scandinavium med dem t.o.m.

Annars så... nej tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

Jo, men så har jag ju inte en enda av alla de artisterna i min skivsamling.

Ok, vad lyssnar herren på då tro!?

Sedan vart ju mycket på svenska fronten lite ballt.

Magnum Bonum

Secret Service

Factory

Noice

Gyllene tider

Hansa Band

Mfl

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, vad lyssnar herren på då tro!?

Sedan vart ju mycket på svenska fronten lite ballt.

Magnum Bonum

Secret Service

Factory

Noice

Gyllene tider

Hansa Band

Mfl

Har absolut inte något av ovanstående.

Mest blir det 1965-79, 90-2010

:rolleyes:

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...