Anders F Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 Hejsan Om man har en resonans i en viss frekvens i sin elgitarr så läste jag någon gång att man kunde lösa detta. Men jag minns inte hur, någon som vet? Ska lämna in gitarren framöver så då kommer han säkert kunna fixa det. Men om man kan göra något snabbt och enkelt själv så kan man ju göra det nu redan. Jag har resonans på tonen C på 3:e band A-sträng (samma C i samma oktav ger resonans även på andra ställen på halsen) MVH Anders
Limpan Postat 23 mars 2010 Postat 23 mars 2010 Hejsan Om man har en resonans i en viss frekvens i sin elgitarr så läste jag någon gång att man kunde lösa detta. Men jag minns inte hur, någon som vet? Ska lämna in gitarren framöver så då kommer han säkert kunna fixa det. Men om man kan göra något snabbt och enkelt själv så kan man ju göra det nu redan. Jag har resonans på tonen C på 3:e band A-sträng (samma C i samma oktav ger resonans även på andra ställen på halsen) MVH Anders Hänger tonen kvar så är det väl oftast fjädrarna som resonerar. Kan lösas genom att trycka in lite vinylslang inuti fjädrarna.
Anders F Postat 24 mars 2010 Trådstartare Postat 24 mars 2010 Hänger tonen kvar så är det väl oftast fjädrarna som resonerar. Kan lösas genom att trycka in lite vinylslang inuti fjädrarna. Hejsan Tack för svaret. Har även pratat med en annan kunnig och han trodde samma sak som du att det är fjädrarna som resonerar. Så detta skall testas 😆 MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.