Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 9 månader senare...
Postat

Ingen som svarat på den här väldigt intressanta frågan? Jag kan svara med namnet på den som gjorde mig intresserad av mastering från första början, nämligen Peter Dahl (var verksam på Cutting Room, men jag tror att han har lämnat branschen sedan länge).

Vem som är bäst på att mastra elektronisk dansmusik? Namnet som spontant dyker upp är Henrik Johnson.

Postat

Det är såklart jag, men jag är väldigt dyr såklart. Mkt annat för mig också..

Men annars vet jag inte så noga..

Postat

valle förmodligen

Fast jag "mastrar" aldrig... Jag mixar helt enkelt bara färdigt. Och så är det färdigt.

Mastrare är väderkvarnar.

Nä, jag röstar på Le Demon, den största väderkvarnen av dem alla.

😉

Postat

Har bara kommit i kontakt med en som jag sett jobba: Lars in de Betou

• Gilla 1
Postat

Hahahahaha, 😄

Men egentligen är det ju ingen jättedålig fråga..

Bara kassa svar... Klart det finns många duktiga masterings tekniker.

Postat

Joo det är en urdålig fråga!!! Som att fråga "vem bygger bästa bilarna som går fortast i kurvor" rolleyes.gif

Hahahahaha, 😄

Men egentligen är det ju ingen jättedålig fråga..

Bara kassa svar... Klart det finns många duktiga masterings tekniker.

Postat (redigerat)

vad har dom andra gjort då?

[burkskratt]

1 poäng till dig:)

Redigerat av mickestrang
Postat

Joo det är en urdålig fråga!!! Som att fråga "vem bygger bästa bilarna som går fortast i kurvor" rolleyes.gif

"vem tycker du bygger bäst bilar som går fortast i kurvor?"

renault williams kanske?

Postat

Jag tror generellt att människor som jobbar med mastring har bilar med bra kurvtagning och de har oftast uppgraderat sina fordon med en ny svängradie.

Appropå kurvtagning så gillar jag kurviga figurer och jag tar gärna i dem...

Postat

Det står ju "tycker" i första inlägget.. men jag beundrar er postmoderna kunskapssyn.

mm ja?

det står "tycker" i mitt också... så det du nu gjorde var att upprepa det jag sa...?

men det kanske är det som är det postmoderna? 🙂

Postat
Appropå kurvtagning så gillar jag kurviga figurer och jag tar gärna i dem...

jag kombinerar det hela genom att bara använda frugans bil 🙂

Postat

Okej att den här tråden spårade ur på rekordtid, men det gör inte så mycket. Gräver man upp en tråd som är ett år gammal och lyckas starta en diskussion i den har man ju helt klart lyckats ändå.

Dessutom kapar jag trådar själv ibland 😉

Postat

mm ja?

det står "tycker" i mitt också... så det du nu gjorde var att upprepa det jag sa...?

Nä - det är ju du som raljerar fryntligt om dig o valle utan att ta frågan på allvar, som att inga svar är vettiga om det inte är vetenskapligt och i princip kan bevisas. Precis som du brukar!

Postat

Lars? Peter In de Betou heter han väl ändå?

Stämmer, Lars In de Betou är kompositören som är gift med komikern Magdalena :rolleyes:

Kan dock tänka mig att Lars och Peter faktiskt är släkt.

Postat

Nä - det är ju du som raljerar fryntligt om dig o valle utan att ta frågan på allvar

nämen ojdå 😮

:rolleyes:

vilken tur att mitt fryntliga raljerande kompenserades av dina desto mer seriösa svar på frågan då

Postat

Lars? Peter In de Betou heter han väl ändå?

Så är det säkert. My bad...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.