mwd Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Tjena! Jag undrar om någon av er känner till nåt kompressorpaket till cubase sx, liknande det bombfactory har gjort till pro tools? Eller en jäkligt bra kompressor till trummor (cubase sx) Danke på förhand
Claes Holmerup Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Exempel på j-t bra kompressorer är PSP Audioware's Vintage Warmer - och Sonalksis SV-315 Det finns demoversioner på båda, så att du kan testa dem före köp.
joachime Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Jag undrar om någon av er känner till nåt kompressorpaket till cubase sx, liknande det bombfactory har gjort till pro tools?Eller en jäkligt bra kompressor till trummor (cubase sx) Vad menar du med paket? Försök beskriva exakt vad du är ute efter. Rent generellt finns det många användbara kompressorer. Just nu använder jag Voxengo Crunchessor ofta.
mwd Postat 12 januari 2005 Trådstartare Postat 12 januari 2005 Jag är ute efter en väldigt, väldigt bra kompressor till trummor. finns inget pristak att tänka på. svårt att beskriva soundet, för det är ju inte bara kompressorn det handlar om. Men jag är ute efter trumljud ala john bonham, led zeppelin. tips på inspelningsteknik för det hade ju inte heller varit fel att få.
bonzo Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Men jag är ute efter trumljud ala john bonham, led zeppelin. Om pengarna inte är något problem så skulle jag köpa ett UAD-1 Studio Pak. Mycket feta kompressorer och annat trevligt, men det kostar uppåt 10.000:- http://www.uaudio.com/products/digital/studiopak/index.html http://www.fitzpatrick.se/database/effekte...audio_uad-1.htm Finns ett billigare alternativ; Project Pak för ca 4-5.000, men då utgår de bästa pluggarna. Man kan dock köpa loss dessa separat.
joachime Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Jag är ute efter en väldigt, väldigt bra kompressor till trummor. finns inget pristak att tänka på.svårt att beskriva soundet, för det är ju inte bara kompressorn det handlar om. Men jag är ute efter trumljud ala john bonham, led zeppelin. tips på inspelningsteknik för det hade ju inte heller varit fel att få. Håller med Bonzo. Urei 1176 (som finns emulerad till UAD-korten) är den typiska Bonham-kompressorn. Mitt tips är att du köper den billigare varianten och sedan köpa till bl a 1176-pluggen från UAs egen onlinebutik. Eftersom dollarn är billig nu går varje extra plugg på ungefär 1000 spänn.
Disobedient Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Hmmm... Använder inte folk sökfunktionen? Känns som jag har sagt det här förr... Du får ett ProjectPak från jrrshop.com för 2700kr. Det du gör är att fylla i "forum" i discount coupon fältet när du beställer så får du 10% rabatt ("forum" betyder att du är medlem i uad forumet, http://www.chrismilne.com/uadforums/index.php )... Sen finns det ett annat fält där man kan fylla i noteringar för orden och där skriver du "$30 global shipping as per Eric" så slipper du betala $90. Dessutom kan du göra som jag gjorde och be honom (Eric Dahlberg) att skriva ett lägre värde på paketet. På mitt stod det också att det var ett begagnat innehåll så det var kanske därför jag slapp skatta, vad vet jag? Det här var sista gången, nu orkar jag inte en gång till:)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.