Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Polarn har börjat spela gitarr igen efter uppehåll. Skaffade först en Epiphone LP snyggt gulröd? och skaffade dyrare bättre mickar till den. Sen fick han en rejält gammal Emperador telekopia och tyckte den var ännu skönare att spela på så han skickade efter customshopmickar o ett nytt stall till den. Sen visade det sig jäkligt nog att de nya mickarna inte alls gick att montera på Emperadoren, inte stallet heller. Halsen på Emperadoren var så smal att e-strängarna nästan skulle hamnat ut i luften! Elände. Sen hörde han sig för med Gävle MF om teledelar men det skulle bli så dyrt, enbart stämskruvar skulle kosta 1800 tror jag han sa. Nu har han ideér om att köpa ännu en beg kopia som det står Fender på, ev gjord i Kina, den finns på Gotland så han kan inte ens känna på den i förväg. Bortkastat menar jag, det borde väl gå att hitta hals, kropp och de delar han behöver hyfsat billigt på annat vis? Eller en färdigbyggd telekopia med sura mickar?

För att finansiera mera teledelar vill han sälja Epiphonen, den är en riktigt fin en. Han har även kvar orginalmickarna till den, kan nog tänka sig att löda tillbaka dem och sälja de andra två separat, tror de var Seymore Duncan...

Även jag är nyfniken på var man kan hitta teledelar. Helst en al-kropp utan urfräsningen för halsmicken, en slidegitarr med enbart stallmick vill jag bygga nån gång.

Redigerat av Guitar Nilsson
Annons
Postat

Seymore Duncan Alnico II Pro (hals) å J B (stall) är de mickar han har på epiphonen. Tar han bort dem å sätter dit orginal skulle han kunna sälja den för 2800. Eller kanske byta mot nåt teleobjekt.

Postat (redigerat)

har du kollat gitarrdelar.se? de har ju både byggsatser och lösa delar.

http://www.gitarrdelar.se

Redigerat av sixties
Postat
På tradera säljs alltid massa Teledelar.

Ojojoj, där fanns det grejer att bygga både telen å strator! Värsta orginaldelarna. Tar man det lite lugnt kan man ju köpa några bitar i taget och få ihop grymmegura för billige slanten. Shit, nu har man nåt mer att sitta å glo i datorn på...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.