Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Lyssnade på låten härromdagen och kom på att jag alltid undrat vad detta hawaii instrument heter, men aldrig listat ut det! Nån som har nåt liknande Reason eller plugg eller nåt?

Och ni som har lyckats att aldrig höra den här låten så varsågod och njut, fruktansvärt vackert

mvh

Annons
Postat
Lyssnade på låten härromdagen och kom på att jag alltid undrat vad detta hawaii instrument heter, men aldrig listat ut det! Nån som har nåt liknande Reason eller plugg eller nåt?

Och ni som har lyckats att aldrig höra den här låten så varsågod och njut, fruktansvärt vackert

mvh

Steel Drums

Postat

mvh

Steel Drum / Steel Pan ?

Postat

tack så fruktansvärt mycket för snabba svar och en lektion i om vart steel drums kommer ifrån!! 🙂

gjorde en liten snabb egen mix som ni måste lyssna på direkt när jag hittade ett par steeldrums till Reason!

Postat

Har för mig jag läst nånstans att de enbart använde FM7, en Machinedrum och en Boss VT-1 för att göra hela Silent Shout, om ljudet i sig skapats på en MD eller samplats har jag inte nån vetskap om.

Postat
Jag vill minnas att det berättas i intervjun i tidningen Studio att just det ljudet är ljudkortets GM.

världens bästa ljudkort...

Postat

Har för mig att de använt en del Reason också.

Vill inte vara den som är den, men du har plankat rythmen fel på ett ställe i melodin. 🙂

Postat (redigerat)
Har för mig att de använt en del Reason också.

Vill inte vara den som är den, men du har plankat rythmen fel på ett ställe i melodin. 🙂

aaru, visst har jag de, nåra av tonerna är ju 128delar för snabba o.s.v

Redigerat av pet
Postat

Nejmen jag tänker på ett ställe där du har en åttondel mellan två slag men det borde vara tre sextondelar. tror jag.

Postat
Nejmen jag tänker på ett ställe där du har en åttondel mellan två slag men det borde vara tre sextondelar. tror jag.

hmm, rätta mig!

MIDI fil länk!

vet inte om hela slutet kom med på den midifilen av nån anledning

Postat
Wow, så snällt "frågat"..

men du hör ju hemma på fångarna på fortet

• 1 månad senare...
Russell123 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

stor verk Carle

Redigerat av Russell123

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.