Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Ja förstår ju också att de har egna nätdelar för varje steg, jisses. Men du får fortfarande inte ut fulla 5000W konstant effekt. Men nog om den intrigerade förstärkarna. Det är ändå inget bra argument för att de skulle vara bättre. På B&W har du full möjlighet att välja den elektronik du vill.

Om du har några andra invändningar så vore det bättre än om förstärkaren? Men sedan har alla sin åsikt. Och sin smak. Acceptera det istället för att övertala folk till din åsikt.

Jag försöker inte övertala dig däremot så vore det ju intressantare och rättvisare om du jämfört högtalarna i samma rum. Tror att du missförstod mig lite tidigare när jag skrev att du antagligen skulle gillat B&O-högtalarna mer i ett bättre rum, jag menade då inte att du skulle gillat dom mer än B&W utan bara mer än vad du gjorde i det dåliga rummet.

Annons
Postat

Vet du hur många Ohm de ligger på? Finner inte?

Postat
Jag försöker inte övertala dig däremot så vore det ju intressantare och rättvisare om du jämfört högtalarna i samma rum. Tror att du missförstod mig lite tidigare när jag skrev att du antagligen skulle gillat B&O-högtalarna mer i ett bättre rum, jag menade då inte att du skulle gillat dom mer än B&W utan bara mer än vad du gjorde i det dåliga rummet.

Ja de klart. Tyvärr så kunde jag inte få till det bättre. Men överlag fick jag en bild som räckte för att komma fram till ett svar.

Postat (redigerat)
Vet du hur många Ohm de ligger på? Finner inte?

Menar du steget jag länkade till så står det 1100 watt i 4 ohm vilket betyder att baselementen i Beolab 5 borde vara på 4 Ohm. Den kraftiga 15" Basen i B5 är ganska intressant eftersom den kontinuerligt monitoreras och kontrolleras av systemet för att ge så distorsionsfri återgivning som möjligt. Helt klart väldigt imponerande basåtergivning speciellt med tanke på att den slutna baslådan bara är på 29 liter!

Redigerat av James Blansing
Postat (redigerat)
Menar du steget jag länkade till så står det 1100 watt i 4 ohm vilket betyder att baselementen i Beolab 5 borde vara på 4 Ohm. Den kraftiga 15" Basen i B5 är ganska intressant eftersom den kontinuerligt monitoreras och kontrolleras av systemet för att ge så distorsionsfri återgivning som möjligt. Helt klart väldigt imponerande basåtergivning speciellt med tanke på att den slutna baslådan bara är på 29 liter!

Tänkte just på högtalaren i sig. Fall det var så att den är på 8 ohm.

Ja liten är den, bara 29liter. Men högtalaren ger en del vibrationer också. Kan varit golvet med ifo som gick tillbaka till högtalaren.

Redigerat av Gäst
Postat (redigerat)
Tänkte just på högtalaren i sig. Fall det var så att den är på 8 ohm.

Ja liten är den, bara 29liter. Men högtalaren ger en del vibrationer också.

Det är väl det som är tanken med högtalare 😆 Själva lådkonstruktionen är annars extremt resonansfri

Redigerat av James Blansing
Postat (redigerat)
Du räknar lite dåligt 1000 + 1000 + 250 + 250 = 2500 x2 = 5000 ganska imponerande men självklart är inte många watt det viktigaste. Dock ger den enorma effekten högtalarna ett större headroom lägre distortion mer dynamik och bättre kontroll över elementen.

Smäll på ett par rejäla Krell-block på B&W:na så ska du se att det inte fattas förmåga till transientskapande. Jag tror icke på pang o lufsen.. jag tycker det är designat skräp.

Om man tänker riktig hifi är inte B&O det som hoppar upp i huvudet först av allt så att säga.

EDIT: Njä, det var väl lite halvseriöst skrivet. De har en hel del nytänkande och häftiga lösningar. Grejen är att konventionella metoder oftast funkar bättre då de är extremt beprövade. Å andra sidan är det väl inte B&O:s signum att de jagar ljudkvalitet över allt annat heller, utan de bygger mer efter koncept där design/ljud/funktionalitet vävs in i varandra. Någon måste göra det också.

Redigerat av desvaenger
Postat
EDIT: Njä, det var väl lite halvseriöst skrivet. De har en hel del nytänkande och häftiga lösningar. Grejen är att konventionella metoder oftast funkar bättre då de är extremt beprövade. Å andra sidan är det väl inte B&O:s signum att de jagar ljudkvalitet över allt annat heller, utan de bygger mer efter koncept där design/ljud/funktionalitet vävs in i varandra.

Jag gillar B&O eftersom de kombinerar hög ljudkvalitet & cutting edge teknik med användarvänlighet. Kommer du på någon enda annan hemhögtalare som kan återge så mycket ren djupbas från en 29 liter låda? Finns säkert någon men jag har inte hört några andra högtalare med lika liten baslåda komma i närheten. Största felet med B&Os produkter är att de kostar lite för mycket men låter bra gör de verkligen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.