Jump to content
Annons

Analog Mixer?

Recommended Posts

JonasToA (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har ett Firewire ljudkort (M-Audio ProFire 610) till min mac och använder Logic Pro, nu har jag beslutat att ja ska köpa en mixer för första gången. Jag har funderat på denna:

ALTO L-20

Min största frågan är om, kan jag använda mixern till kanalerna i Logic Pro?, eller kan jag bar använda den til hårdvara,l ex. Instrument/Mikrofoner osv.?

Jag vill ha en mixer som kan båda, ex. att kunna koppla synthen via mixern. Men ändå använda andra kanaler till Logic Pro's kanaler i programmet.

Mvh Jonas...

Redigerat av JonasToA
Annons
Postat (redigerat)

VAD MENAR DU MED ATT ANVÄNDA MIXERN TILL KANALERNA I LOGIC PRO?

JA, DU KAN ROUTA UT EN ELLER FLERA KANALER OCH DRA GENOM MIXERN OM DU VILL - OM DU VILL ANVÄNDA VOLYMREGELN, EQN ELLER PANPOTTEN, OCH SEDAN TILLBAKA TILL DATORN.

FÖR EGEN DEL TYCKER JAG DATOR+MIXER ÄR EN ONÖDIG & KRÅNGLIG KOMBINATION OM MAN INTE HAR MYCKET EXTERNA EFFEKTER MAN VILL HA KOLL PÅ. MEN FÖRKLARA GÄRNA VAD DE ÄR DU VILL GÖRA.

MVH / LAX

Redigerat av laxlaxlax

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.