therocker Postat 31 mars 2010 Trådstartare Postat 31 mars 2010 Monstergitarrsolo a la "We're Stars", någon? Kan du göra om du vill:) Fan va jag blev sugen att göra en "Dio-aid" nu också.....
therocker Postat 31 mars 2010 Trådstartare Postat 31 mars 2010 På intet sätt färdigt än men Your browser does not support the HTML5 audio tag , har med lite möda lyckats sammanfoga inkomna bidrag:) Iom att ingen visst vad den andra gjort har jag varit tvungen att klippa och klistra lite. sixties = bas och lite gitarr jmysss = piano lite gitarr hellfog = keyboard Väntar på monotrummor från aROCKER och sång (och gitarrsolo?) från Gryphon. Alla som vill sjunga gör det, så klipper jag och klistrar in det sen!!
therocker Postat 3 april 2010 Trådstartare Postat 3 april 2010 Är glad att säga att vi gör framsteg! Får tacka aROCKER för trummorna! Lite hastigt mixat Your browser does not support the HTML5 audio tag Blev dock inga monotrummor då han fuskat med två mickar 🙂 Välplacerade dessutom! Vill man sjunga en rad till denna melodi kan man Your browser does not support the HTML5 audio tag Gryphon och aROCKER har lovat medverka men det går säkert att trycka in fler 😄 Och behöver man text så är den här! Glad påsk!
hellfog Postat 3 april 2010 Postat 3 april 2010 Introt är fruktansvärd osynkad med alla olika instrument.
therocker Postat 3 april 2010 Trådstartare Postat 3 april 2010 Introt är fruktansvärd osynkad med alla olika instrument. Visst är det så, nåt är lite snett där;). Ska kolla på det.
aROCKER Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 (redigerat) Introt är fruktansvärd osynkad med alla olika instrument. Fruktansvärt...njae, vet inte det men bas och trummor sliter nån millisivert men det är inte mycket, kan hända att klockspelet känns lite utanför på nåt vis och då känns det olimmat. Däremot så kände jag nån typ av stress i fillet inför första versång...lite som om takten genade lite men hur skulle den kunna det vi snackar ju trummpgm!? Är väl bara ringrostig, sedan hänger jag alltid på fillsen och liksom ramlar in på 1:an. Redigerat 4 april 2010 av aROCKER
Gryphon Postat 6 april 2010 Postat 6 april 2010 (redigerat) Mix på grejen inkl min sång kan höras här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Godkänt? I så fall skickar jag filerna. Redigerat 6 april 2010 av Gryphon
therocker Postat 6 april 2010 Trådstartare Postat 6 april 2010 Haha, klart det är godkänt:) Har iofs bara lyssnat i laptopen men tror nog att det duger! Gillar körerna, låter lite simon & garfunkel över dom 😲 Skicka filerna så klipper och klistrar jag! Blir förhoppningsvis några rader av aROCKER och ev någon av frugan också. min email jensfroling@hotmail.com
aROCKER Postat 6 april 2010 Postat 6 april 2010 Haha, klart det är godkänt:) Har iofs bara lyssnat i laptopen men tror nog att det duger! Gillar körerna, låter lite simon & garfunkel över dom 😆 Skicka filerna så klipper och klistrar jag! Blir förhoppningsvis några rader av aROCKER och ev någon av frugan också. min email jensfroling@hotmail.com Får nog tillbaka mitt ljudkort i veckan så då får jag fullt upp, kör på Gryphons sång! Ska lyssna på det senare!
therocker Postat 7 april 2010 Trådstartare Postat 7 april 2010 (redigerat) Hehehehehe, får man zippade sångpaket från gryphon blir man som barn på julafton:) Fullspäckade med välljudande sång, att ta hand om sångspåren är lite som att mixa körslaget kan jag tro:) . Det blev inte heller riktigt som jag tänkte från början, det är numer en duett mellan gryphon och frugan min. Har just gjort en första mix men vill lyssna på den imorn igen innan jag lägger ut den. Fan, tror jag börjar gilla vår lilla sång 😉 höres Redigerat 7 april 2010 av therocker
sixties Postat 7 april 2010 Postat 7 april 2010 hade bara lyssnat några vändor på låten när jag gjorde basen så det låter väl därefter och har inte hunnit göra om den så det passar väl bra nu när de riktiga trummorna är på att ta tag i det.
aROCKER Postat 7 april 2010 Postat 7 april 2010 Hehehehehe, får man zippade sångpaket från gryphon blir man som barn på julafton:) Fullspäckade med välljudande sång, att ta hand om sångspåren är lite som att mixa körslaget kan jag tro:) . Det blev inte heller riktigt som jag tänkte från början, det är numer en duett mellan gryphon och frugan min. Har just gjort en första mix men vill lyssna på den imorn igen innan jag lägger ut den. Fan, tror jag börjar gilla vår lilla sång 😉 höres Härligt, spännande att höra!
therocker Postat 7 april 2010 Trådstartare Postat 7 april 2010 hade bara lyssnat några vändor på låten när jag gjorde basen så det låter väl därefter och har inte hunnit göra om den så det passar väl bra nu när de riktiga trummorna är på att ta tag i det. Nej då, fick klippa lite på nåt ställe annars tycker jag basen låter riktigt bra.
slejnard Postat 7 april 2010 Postat 7 april 2010 Mix på grejen inkl min sång kan höras här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Godkänt? I så fall skickar jag filerna. Ååh jäklar vilken pipa! Grymt gött, speciellt på slutet! Låten är bra, blir nog bättre med en annan mix sen för nu låter det rakbladsvasst! //El Slejno
therocker Postat 7 april 2010 Trådstartare Postat 7 april 2010 Monsterhiten är släppt 😱 https://www.studio.se/index.php?showtopic=75605
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.