therocker Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 (redigerat) Ok, möjligt att jag gör bort mig totalt nu och får byta identitet och fly landet illa kvickt men va fan..... Tänkte att det varit så mkt skit och tjafs på forumet i slutet på denna vecka så jag tänkte starta ett eget litet "live aid" samarbete 🙂 Alla får vara med! Skrev en låt på för temat typiskt maner och spelade in den nu i kväll. Tanken är att ni får lägga till vad ni vill på låten, även saker som redan finns, ex det är helt ok att lägga om trummorna eller tom gitarrsolot:) Basen och sången måste göras om, har bara "slaskat" in det. Keyboard/piano saknas helt, likaså triangel. Refrängen skall vara rejäla fotbollskörer, har ni fest så bjud ner alla i studion:) Det behövs många halsar till refrängen!! Har bouncat ner instrumenten var för sig, kan hämtas ihoppackat här!. Bara att köra in i sitt DAW. Skicka sedan filerna till mig så sammanställer jag det. Tempot är 90 BPM Inledning: Ett varv på refrängen. Vers: G Em Bm C x 2 Am D Ref: G Em Am D x 2 Am D x 3 Stick och solo Em Am Em C Am C D x 2 Eventuella intäkter går oavkortat till välgörande ändamål.... 😕😄😆 Mkt nöje.... /mr Geldof Redigerat 19 mars 2010 av therocker
sixties Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 det lät ju väldigt bra, ganska färdigt, men jag ska försöka köra lite och kanske lägga nån gitarr eller bas. om du skriver vilka akord låten går i, så går det lite fortare att spela in.
therocker Postat 19 mars 2010 Trådstartare Postat 19 mars 2010 Så, har uppdaterat med en liten ackordsanalys i första inlägget. Skitkul att du är på 😆
therocker Postat 19 mars 2010 Trådstartare Postat 19 mars 2010 grymt initiativ, ska tanka o bidra 😄 Gott!! Skratta inte ihjäl dig över min sång bara.... 😆
jmysss Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 Gott!! Skratta inte ihjäl dig över min sång bara.... 😎 Nej då absolut inte. Riktigt nice röst faktsikt, rent spontant när jag lyssnar så tänkte jag lägga leadgurka och piano 🙂 ev. nytt solo 😛 Kul! 🙂
sixties Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 nån keyboard,orgel eller liknande skulle inte vara fel. har skickat in en bas som inte är helt ok. och en lätt distad tele som egentligen inte passar in i låten.
jmysss Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 (redigerat) Woop. Har addat gitarr och piano. Har inte mixat något såg bara till att det inte distade i ingångarna på ljudkortet 😛 Pianot kanske e lite halvtaskigt (har ingen sustainpedal) jag satt med forumet upp när jag spela in för att se ackorden, hehe. Ang gitarr så tyckte jag ingen av mina presets funkade direkt så jag leta lite och hitta en schysst. http://www.speedyshare.com/files/21520736/studio_Aid_jmysss_.zip Här kan du hämta "nya" låten. Länge leve välgörenheten! Redigerat 20 mars 2010 av jmysss
therocker Postat 20 mars 2010 Trådstartare Postat 20 mars 2010 Tack sixties och jmysss!! Har fått bas och några gitarrer och ett piano. Leadsång någon? Körer? Keyboard? Trummor?
therocker Postat 20 mars 2010 Trådstartare Postat 20 mars 2010 lugnt, vad tänkte du göra med bitarna? 🙂 Pussla ihop dom 😛
Hastalavista Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 vad tänkte du göra med bitarna? Precis, och sen då när låten är mixad och klar??
sixties Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 då får vi väl höra den här på forumet! eller i nästa melodifestival kanske?! 😄
therocker Postat 20 mars 2010 Trådstartare Postat 20 mars 2010 Precis, och sen då när låten är mixad och klar?? Boka ett gig på wembley kanske? Nej, skojjar bara, tänkte bara lägga upp den på forumet. 😄
tordA Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 lite som den här då... https://www.studio.se/index.php?s=&sh...ost&p=96181 😄🙂
therocker Postat 20 mars 2010 Trådstartare Postat 20 mars 2010 lite som den här då...https://www.studio.se/index.php?s=&sh...ost&p=96181 🙂😄 Hahahaha, fy faaan, 😄 Tror jag skrattar ihjäl mig!! Tack för den länken!! Ja, det här är bara på kul, så hitta gärna på nåt galet och skicka till mig!! Behöver mer material!! Helst skulle jag vilja ha flera olika som delar på leadsången så det blir riktigt live aid!! Jäkligt pretentiöst och inte alls på allvar.... 😎
sixties Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 pm:a några bra sångare på forumet så får de ta varsin rad.
therocker Postat 20 mars 2010 Trådstartare Postat 20 mars 2010 pm:a några bra sångare på forumet så får de ta varsin rad. Kanon 😄 det har varit lite tunt med bidragen idag.....
jmysss Postat 21 mars 2010 Postat 21 mars 2010 fasen hoppades på att d skulle va klart nu! 🥰 Vad är det mer som önskas annat än leadsång?
therocker Postat 21 mars 2010 Trådstartare Postat 21 mars 2010 fasen hoppades på att d skulle va klart nu! 🥰Vad är det mer som önskas annat än leadsång? En massa körer är önskvärt. Sen valfritt, keyboard? Percussion? 😛
therocker Postat 26 mars 2010 Trådstartare Postat 26 mars 2010 Hellfog har joinat in på synten, ska bli riktigt kul att försöka mixa ihop allt sen. Men lite sång? Någon? Lite trist om jag ska stå och vråla själv.....Skulle helst vilja att flera delar på verserna så det blir "på riktigt" 🙂 Rösten behöver inte passa till musiken.... 😳
therocker Postat 30 mars 2010 Trådstartare Postat 30 mars 2010 Vad händer med låten? Inte så mkt, har jobbat som en gris hela helgen 😛 Men ska försöka ragga tag på några vocalister snart, hoppas jag 😆
Gryphon Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Men ska försöka ragga tag på några vocalister snart, hoppas jag Du har en! Vi kan snacka 😮
therocker Postat 31 mars 2010 Trådstartare Postat 31 mars 2010 Du har en! Vi kan snacka Du har ett pm 😮
aROCKER Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Sitter på jobbet och kan inte höra låten. Vad är det för stuk, får man förstöra den med ett "monotrumset"!?
therocker Postat 31 mars 2010 Trådstartare Postat 31 mars 2010 Sitter på jobbet och kan inte höra låten.Vad är det för stuk, får man förstöra den med ett "monotrumset"!? Självkalrt får du det! Stuket är fånigt "live aid" stuk och det skulle bespara mig en hel del trumprogramerande om du fixa det. Föresten, monotrumset? Jag ska försöka mixa ihop det som finns och slänga upp för lyssning:)
aROCKER Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Självkalrt får du det! Stuket är fånigt "live aid" stuk och det skulle bespara mig en hel del trumprogramerande om du fixa det. Föresten, monotrumset? Jag ska försöka mixa ihop det som finns och slänga upp för lyssning:) Mitt ljudkort är på rep. Tänkte köra med mitt gamla kort isåfall och då bara en mick. Men jag kan göra en stereomickning så går det att bredda det lite iallafall! Jag kan vräka ur mig en snabbtagning så får du göra vad f*n du vill med det
therocker Postat 31 mars 2010 Trådstartare Postat 31 mars 2010 Kan bli kul, får vi köra lite beatlespanorering 😏 Trummor och bas 100% höger. Eller vadå, varför kan inte en trummis dubba sig själv?
aROCKER Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Kan bli kul, får vi köra lite beatlespanorering 😳 Trummor och bas 100% höger. Eller vadå, varför kan inte en trummis dubba sig själv? 😏 Det var det som Bev Bevan gjorde på många ELO-spår, klart jag kan, går åt så många öl bara!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.