MBe (oregistrerad) Postat 19 december 2003 Postat 19 december 2003 Jag har reason 2.5 och vill styra det med ett Edirol PC-180A klaviatur och en Evolution UC-16. Problemet är att sequencern bara spelar in det som kom från midi IN och inte från bussarna. Som det är nu måste jag gå in i inställningarna och ändra varje gång jag vill byta mellan klaviaturet och UC-16. Finns det någon som har en lösning (typ mjukvaru MIDI merge eller liknande).
chrisB Postat 21 december 2003 Postat 21 december 2003 Jag har reason 2.5 och vill styra det med ett Edirol PC-180A klaviatur och en Evolution UC-16. Problemet är att sequencern bara spelar in det som kom från midi IN och inte från bussarna. Som det är nu måste jag gå in i inställningarna och ändra varje gång jag vill byta mellan klaviaturet och UC-16. Finns det någon som har en lösning (typ mjukvaru MIDI merge eller liknande). Bäst och enklast är att köpa en hårdvara med midi merge. Akai gjorde en gång i tiden en midi-patchbay med merge. Jag har den och midi-merge härifrån. Fungerar klockrent.
MBe (oregistrerad) Postat 29 december 2003 Postat 29 december 2003 Jo hårdvaru alternativet finns ju alltid men jag eftersökte något program som trycker ihop valfritt antal midi in till en (typ CV mergern i reason).
VladTepesz Postat 9 januari 2004 Postat 9 januari 2004 Å andra sidan har du en separat MIDI-inställning för remote control (advanced MIDI-fliken) - och UC16 är väl en ren knob-kontroll (dvs ingen klaviatur)? Då kan du styra reglagen med UC'n och köra klaviaturen för resten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.