Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hohoj!

Jag är helgjuten gitarrist i grunden, men lägger lite piano ibland, och på senare har det blivit en hel del.

Så nu söker jag efter en pianoplugg eller bank som är väldigt realistiskt/autentisk. Jag har tittat lite på Art Vista Grand Piano, men den är väldigt på gränsen.

VSTi är att föredra.

Så, någon som kan rekommendera något riktigt välljudande?

Ken

Annons
Postat

Native Instruments, Alicia Keys och Scarbee har precis släppt en piano-ROMpler som, fyndigt nog, heter Alicias Keys.

Det är hennes Yamaha C3 Neo som har samplats. Jag har inte använt men demos låter riktigt vackert. Kolla artikeln i Studio eller surfa in hos Native Instruments. ☺️

Studio.se: Alicias piano i din dator

Native Instruments: Alicia's Keys

Postat
Native Instruments, Alicia Keys och Scarbee har precis släppt en piano-ROMpler som, fyndigt nog, heter Alicias Keys.

Det är hennes Yamaha C3 Neo som har samplats. Jag har inte använt men demos låter riktigt vackert. Kolla artikeln i Studio eller surfa in hos Native Instruments. 🙂

Mycket trevliga ljudexempel!

Det står att riktpriset ligger på 99 Euro. Stämmer detta? ☺️

Om så, så är det ju verkligen ett klipp.

Postat

Art vista låter riktigt, riktigt bra när det ska vara äkta, träigt, naturtroget, avskalat. Att försöka få in ljuden i en packad produktion är desto bökigare, då finns det andra pianoljud jag hellre sträcker mig efter. I mitt fall så använder jag faktiskt oftast Logics medföljande Steinway. Det funkar förvånansvärt bra till den musik jag gör just nu... Men tillbaka till ämnet: Som singer/songwriterpiano är Art vista kalas.

Här kommer också ett förslag på vad du kan hålla dig borta ifrån: Native Instruments har gjort ett pianobibliotek som heter Akoustik piano. Det låter faktiskt rätt bra till en början. Jag föll för det. Problemet är att jag insåg ganska snart att det är helt livlöst och är helt omöjligt att skapa nån sorts "pianomagi" med ljuden.

Postat

Det är hennes Yamaha C3 Neo som har samplats. Jag har inte använt men demos låter riktigt vackert. Kolla artikeln i Studio eller surfa in hos Native Instruments. 😛

Jag håller med Linus. Låter kanonbra:)

Postat (redigerat)

Art Vista Grand Piano kanske?

I all min egenskap av ödmjuk amatör så tycker jag att den är kalas.

Grand Piano

Har inte provat v 2 men den är säkert ett par strån vassare.

Anyways, hoppas att du hittar något som passar dig.

Ha en bra helg!

/CHAE

EDIT: Oj, såg nu att axeman redan hade rekommenderat Art Vista... My bad.

Redigerat av CHAE
  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.