Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla på detta forum!

Har precis registrerat mig här.

Har valt lite mellan olika ljudkort, bland annat Focusrite och nu Emu 1616M PCIE.

Har fått veta att man håller på att släppa Win7 drivrutiner för kortet.

Var lite nyfiken, om någon på detta forum använder kortet eller det tidigare PCI-kortet och vad ni i sådana fall tycker om det?

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Hej

Jag har ett 1616M Cardbus. Det enda som skiljer är egentligen kopplingen till kortet. Själva boxen är samma. Jag kan verkligen rekommendera kortet, fantastiskt bra ljud. Allt beror naturligtvis på vilka behov du av in/ut.

En liten speciell lösning är deras tillhörande programvara Patchmixen. Lite lurigt att komma igång med i början, men när man väl fått kläm på det, så är det ett himla trevligt sätt att jobba på.

Finns bra guider på emu:s sida om detta.

Postat

Hej och tack för svaret!

Saken är den att jag är blind och funderar just på hur tillgänglig deras mixerprogramvara är. Har försökt finna ut om någon annan i samma situation som mig lyckats använda kortets mixer, men man kanske inte behöver använda den så mycket då man kan ställa volymer och sådant på den externa boxen?

Har inte lyckats få möjlighet att "se" den ännu. Kan man installera mixern utan kortet i datorn för att få en liten överblick om vad det kan vara och hur det ser ut?

Är lite synd om man inte kan hantera allt när man springer och köper kortet. ska köra det med Sonar 8.5 PE.

Mvh,

Christian

Postat

hallå! jag har precis köpt ett 1616m kort, jag tycker det är riktigt gött ljud i den :rolleyes: jag hade 1212m innan men kände att jag ville ha lite mer ingångar och phantom power så det blev ett 1616m 😉 jag tycker det är gött att ha patchmixern 🙂

Det går att installera patchmixern utan att ha kortet. tror du kan ladda ner programmet från deras hemsida men är inte riktigt säker.. men om du vill kolla lite på själva mjukvaran kan du ju göra det 😉 men jag säger som dancemannen, det är lite krångligt i början men det blir bara bättre med tiden 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.