aROCKER Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 (redigerat) Visst tusan är ABBA bra, man behövde inte gilla slalom för att älska Ingemar Stenmark och visst var det likadant med ABBA. Som liten sjuåring och hårt lyssnande på KISS så ville man göra sitt avkall på all "fjollmusik" men nu är det fritt fram. Lista era 3 bästa ABBA-låtar...jag vet det är svårt att välja men försök. (utan inbördes ordning) Dessa är mina: * "Hey Helen" (Vilket tungt riff, och trummorna är det så skönt ljud i) * "Rock me" (Minns hur jag inte kunde fatta att detta var ABBA, Björns röst river som värsta Noddy Holder och efter det så upptäckte jag "Watch out" en ännu hårdare ABBAlåt. * "Knowing me, knowing you" gillar verkligen körarrangemanget och denna platta som låten kom ifrån kändes som ABBA´s motsvarighet till "Destroyer", man hade liksom tagit ett rejält kliv i ett stort "sound". Redigerat 18 mars 2010 av aROCKER
Valle Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Oj, jävlar! Det finns så många att det nästan känns förrädiskt att ange överhuvudtaget någon låt. Men va fan... Utan inbördes ordning: - Hole In Your Soul - Tiger - Does Your Mother Know - Knowing Me, Knowing You - The Visitors - Voulez-Vous - One Man, One Woman - Ring Ring - King Kong Song Usch, det finns så många... smärtsamt.
KillwithSkill Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 3 best of? Går det inte göra tvärtom? "sämst of" fult svengelskt? Det blir lättare då. Orkar inte radda upp vilka..... When i kissed the teacher är inte bara abbas bästa låt. Utan världens bästa!
Vallhagen Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 (redigerat) Batman är tuffast. Och han kan slå Darth Vader. Han kan hoppa. Det kan inte Dart Vader. När Darth tar magi så... hoppar Batman. ... Facit ovan från sexåringen. Så jag får väl medge att jag hade fel. *********** Edit: Jösses, fel tråd........ Redigerat 18 mars 2010 av Vallhagen
ONSatan Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Visst tusan är ABBA bra, man behövde inte gilla slalom för att älska Ingemar Stenmark och visst var det likadant med ABBA.Som liten sjuåring och hårt lyssnande på KISS så ville man göra sitt avkall på all "fjollmusik" men nu är det fritt fram. Lista era 3 bästa ABBA-låtar...jag vet det är svårt att välja men försök. (utan inbördes ordning) Dessa är mina: * "Hey Helen" (Vilket tungt riff, och trummorna är det så skönt ljud i) * "Rock me" (Minns hur jag inte kunde fatta att detta var ABBA, Björns röst river som värsta Noddy Holder och efter det så upptäckte jag "Watch out" en ännu hårdare ABBAlåt. * "Knowing me, knowing you" gillar verkligen körarrangemanget och denna platta som låten kom ifrån kändes som ABBA´s motsvarighet till "Destroyer", man hade liksom tagit ett rejält kliv i ett stort "sound". Hm svårt! Kan man nämna 3 låtmellanrum? 😄 Annars så har dom väl rätt sköna basgångar i en del låtar (även om jag inte kan några namn)? Cheers
mahawi Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Eftersom det är omöjligt att ranka de 3 bästa kommer här de 3 "sämsta" (mindre bra) istället: Intermezzo No. 1 (antar att Wells älskar denna) I have a dream She's my kind of girl Resten är på ett eller annat sätt jättebra.
Carle Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Tycker faktiskt inte alls att Abba är så bra. Spontant känner jag att två låtar är bra. Our Last Summer Lay Your Love On Me Tycker även att Two White Horses version på Super Trouper är bra så det får väl bli den då.
aROCKER Postat 18 mars 2010 Trådstartare Postat 18 mars 2010 (redigerat) Ok: Eagle Money Money Money CREATURES OF THE NIGHT Hehe! 😉 Redigerat 18 mars 2010 av aROCKER
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.