Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Visst tusan är ABBA bra, man behövde inte gilla slalom för att älska Ingemar Stenmark och visst var det likadant med ABBA.

Som liten sjuåring och hårt lyssnande på KISS så ville man göra sitt avkall på all "fjollmusik" men nu är det fritt fram.

Lista era 3 bästa ABBA-låtar...jag vet det är svårt att välja men försök. (utan inbördes ordning)

Dessa är mina:

* "Hey Helen" (Vilket tungt riff, och trummorna är det så skönt ljud i)

* "Rock me" (Minns hur jag inte kunde fatta att detta var ABBA, Björns röst river som värsta Noddy Holder och efter det så upptäckte jag "Watch out" en ännu hårdare ABBAlåt.

* "Knowing me, knowing you" gillar verkligen körarrangemanget och denna platta som låten kom ifrån kändes som ABBA´s motsvarighet till "Destroyer", man hade liksom tagit ett rejält kliv i ett stort "sound".

Redigerat av aROCKER
Annons
Postat

Oj, jävlar! Det finns så många att det nästan känns förrädiskt att ange överhuvudtaget någon låt. Men va fan...

Utan inbördes ordning:

- Hole In Your Soul

- Tiger

- Does Your Mother Know

- Knowing Me, Knowing You

- The Visitors

- Voulez-Vous

- One Man, One Woman

- Ring Ring

- King Kong Song

Usch, det finns så många... smärtsamt.

Postat

3 best of? Går det inte göra tvärtom? "sämst of" fult svengelskt? Det blir lättare då.

Orkar inte radda upp vilka..... When i kissed the teacher är inte bara abbas bästa låt. Utan världens bästa!

Postat (redigerat)

Batman är tuffast.

Och han kan slå Darth Vader.

Han kan hoppa. Det kan inte Dart Vader.

När Darth tar magi så... hoppar Batman.

...

Facit ovan från sexåringen. Så jag får väl medge att jag hade fel.

Edit: Jösses, fel tråd........

Redigerat av Vallhagen
Postat
Visst tusan är ABBA bra, man behövde inte gilla slalom för att älska Ingemar Stenmark och visst var det likadant med ABBA.

Som liten sjuåring och hårt lyssnande på KISS så ville man göra sitt avkall på all "fjollmusik" men nu är det fritt fram.

Lista era 3 bästa ABBA-låtar...jag vet det är svårt att välja men försök. (utan inbördes ordning)

Dessa är mina:

* "Hey Helen" (Vilket tungt riff, och trummorna är det så skönt ljud i)

* "Rock me" (Minns hur jag inte kunde fatta att detta var ABBA, Björns röst river som värsta Noddy Holder och efter det så upptäckte jag "Watch out" en ännu hårdare ABBAlåt.

* "Knowing me, knowing you" gillar verkligen körarrangemanget och denna platta som låten kom ifrån kändes som ABBA´s motsvarighet till "Destroyer", man hade liksom tagit ett rejält kliv i ett stort "sound".

Hm svårt!

Kan man nämna 3 låtmellanrum? 😄

Annars så har dom väl rätt sköna basgångar i en del låtar (även om jag inte kan några namn)?

Cheers

Postat

Eftersom det är omöjligt att ranka de 3 bästa kommer här de 3 "sämsta" (mindre bra) istället:

Intermezzo No. 1 (antar att Wells älskar denna)

I have a dream

She's my kind of girl

Resten är på ett eller annat sätt jättebra.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Här är några av mina favoriter

Postat

Tycker faktiskt inte alls att Abba är bra. Spontant känner jag att två låtar är bra.

Our Last Summer

Lay Your Love On Me

Tycker även att Two White Horses version på Super Trouper är bra så det får väl bli den då.

Postat (redigerat)
Ok:

Eagle

Money Money Money

CREATURES OF THE NIGHT

Hehe! 😉

Redigerat av aROCKER

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.