Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej allihopa. Jag har funderat lite löst på att sälja min bandlösa Precision från -78. Den är tillverkad bandlös (custombeställt från fabriken om jag minns rätt), och har bartolinimickar.

Den är skön att spela på och vacker som en dag. Anledningen är att hon mest fungerar som prydnad, då jag råkar ha världens bästa bas (som syns bredvid den bandlösa på bilden).

Ja, så vad tror ni? Vad skulle jag kunna kräva?

charlienikita.jpg

Redigerat av mimla
Annons
Postat

En snabbkoll på dom stora begagnatsäljarna i USA + Ebay, säger cirkus $1500 - £2000... dvs mellan 12-15KKr i sverige..

det sagt är jag osäker på vad den svenska marknaden tål?

en jämförelse : @ ebay eller @ ebay #2 eller @ ebay.co.uk ... ingen 100% jämförbar men en fingervisning i alla fall!

/ptr

Postat

Är den helt original? Dvs kom den med bartolinimickar från fabriken?

Då kan den ju vara värd en hel del, som one of a kind samlarobjekt.

Tror tyvärr det är svårt att hitta dessa köpare i Sverige.

Jag skulle vända mig till Pratabas och kolla om någon/några där vågar sig på en värdering.

• 2 veckor senare...
Postat

Behåll den o sälj den när rätt tid är inne. Vem trodde 1988 att man överhuvud taget skulle kunna sälja ett Fender rhodes piano? Jag fick dåligt samvete varje gång jag fick 500 spänn för ett.

Kolin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.