Jump to content
Annons

Supreme White Angel elgitarr. Ok eller inte?


redlead

Recommended Posts

En arbetskamrat har, efter mycket tjat från mig, bestämt sig för att börja lira elgura. Han har tänkt inhandla en Supreme White Angel på Musikbörsens nattrea i veckan. Kostar visst knappa 1500:- normalpris på 4-5000 tror jag.

Min fundering (och hans): Är det en vettig gura eller inte? Är den värd 1500:-? Är den värd 4000:-?

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=1...mp;artno=198346

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har testat en black devil, och den var skön att lira på iaf. Men hur den låter vet jag inte riktigt för spelade den på en sunkig 400-kronors stärkare! 🙂

Black Devil kostade 3000 och är modellen under. Märket är Supreme (typ börsens egna märke?)

Asså för 1500 så är den nog bra, ja menar vad får man för 1500 annars? En elgitarr från toys'r'us? ^^

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

De är tillverkade i Kina och är sålda under flera namn och jag har provspelat flertalet ex av et märke som var reade ned till 1400kr och kan säga som så att de var i princip stum i tonen och radien på brädan var platt som en pannkaka och snubben i musikaffär tänkte inte alls sänka stränghöjden heller vilket var så på alla ex att man kan valla en kamel under men ändock som sagt helt döda i ton o resonangs.

Jag har själv köpt en här i Sverige hyfsat okänd Gibson wannabe av Gibson.. ja typ fenders Squire och kommer nog att recensera den när den har landat här hemma hos mig, en del säger den att stå över Epiphone andra säger anus...ja den som lever får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...