Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag köpte en kabeladapter (6 - 3,5 mm) för att koppla min gitarr till datorn och lyssna genom högtalarna på macen. Det fungerade bra på garage band,

men tanken var att jag skulle kunna köra Guitar Rig för o få lite erfarenhet av olika effekter osv. 😄

Problemet: Får ingen input i programet! Hör ingenting när jag spelar. Observera att jag inte har någon koll alls på om man ska ställa in någonting i programmet eller så innan man spelar.

Jag har bara provat att öppna programmet o spela direkt. Ska man öppna ett nytt spår på något sätt, eller trycka på play någonstans eller hur f*n gör man? Har stirrat mig blind på det här,

känner mig dum i skallen 😄

Stort tack för alla svar!

Annons
Postat (redigerat)

Klicka på File, sen på Audio and MIDI settings

där kan man bestämma vilka drivrutiner man kör med

Redigerat av Riffraff
Postat

Hm... När jag trycker på File kommer endast dessa alternativ upp "New Sound, Save sound, Save sound as, import bank, export bank" :s

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.