Jump to content
Annons

Maudio profire2626 nåt och ha?

Recommended Posts

gubben (oregistrerad)
Postat

Hej

Är ny på forumet och försökt hitta en tråd om detta kort verkar inte finnas. Nån som provat? Ska hjälpa en musikförening och ersätta deras gamla B16 rullbandare har en tajt budget. Vi har funderat på en HD24 som jag tycker funkar bra som bandare. MEN nu kan man faktiskt köpa en macmini för 7000 kr och tex profire 2626 vilket blir ung samma budget. Kan protools flytande och skolar mig i logic, spelar egentligen ingen roll, kul att kunna välja. Snow lepard i datorn.Sitter på en analog-adat (Behringer) vilket gör att man får in 16 kanaler samtidigt, minst 12 är väl ett krav. Har även sneglat på motu typ 8 pre eller focusrite saffire pro 40/licuid saffire 56. Eftersom det finns ett mackie bord med helt ok pre amps behövs egentligen inga sådana på kortet men det skadar ju inte.

Gillar att man kan länka 2626:an med varandra för att slippa Behringer burken, om jag nu skulle få för mig att köpa ett 2626 privat. Drömmen vore kanske ett RME fireface400 eller 800 men då spricker budgeten och måste då lägga till pengar privat.. Kanske nödvändigt, vill inte köpa ett skitkort. År inte nån data expert, måste vara stabilt inge strul med drivrutiner.

Nån som har lite bra tips/synpunkter?

Annons
Postat

Tjena,

Jag har ett M-Audio Profire 2626 och är grymt nöjd. Jag har extra preamps inkopplade via ADAT. Allt flyter på fantastiskt bra och preamparna låter bra med, tycker jag. 😉 Jag gillar att den är väldigt lätt att ha att göra med. Man kan anpassa den efter sitt arbetssätt. Kanontrevligt ljudkort. 🙂

/Robban

gubben (oregistrerad)
Postat
Tjena,

Jag har ett M-Audio Profire 2626 och är grymt nöjd. Jag har extra preamps inkopplade via ADAT. Allt flyter på fantastiskt bra och preamparna låter bra med, tycker jag. 😛 Jag gillar att den är väldigt lätt att ha att göra med. Man kan anpassa den efter sitt arbetssätt. Kanontrevligt ljudkort. 🙂

/Robban

gubben (oregistrerad)
Postat
Tjena,

Jag har ett M-Audio Profire 2626 och är grymt nöjd. Jag har extra preamps inkopplade via ADAT. Allt flyter på fantastiskt bra och preamparna låter bra med, tycker jag. 😛 Jag gillar att den är väldigt lätt att ha att göra med. Man kan anpassa den efter sitt arbetssätt. Kanontrevligt ljudkort. 🙂

/Robban

Tja Robban.

Tack för ditt snabba svar, kul att det funkar bra för dig, borde kanske invänta fler svar men är utråkad på jobbet, springer ev förbi affären i EM för och fira helgen En pilsner, påse chips och ett nytt ljudkort sen blir det bråttom och få ungarna i säng. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.