Jump to content
Annons

Pundet rekordbilligt

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Läste på nyheterna att igår onsdag 10/3 så kostade pundet 10,81 och är lägsta kursen sedan mitten på 90-talet enligt artikeln.

Kanske läge att hamstra från Digital Village. 😉

Annons
Postat
Läste på nyheterna att igår onsdag 10/3 så kostade pundet 10,81 och är lägsta kursen sedan mitten på 90-talet enligt artikeln.

Kanske läge att hamstra från Digital Village. 😱

Just did! (ftf i postgången...)

806_1.jpg

OCH, den har ett coffin case ... 😉😄

Postat

Härligt härligt. Jag vill ha en vintage v100 från dv247.com.. kan bara inte bestämma mig om det är värt risken o köpa en gura utan att kolla på den först. Är ju ett par tusen kronor dyrare i Sverige så det kan löna sig.

Postat
Härligt härligt. Jag vill ha en vintage v100 från dv247.com.. kan bara inte bestämma mig om det är värt risken o köpa en gura utan att kolla på den först. Är ju ett par tusen kronor dyrare i Sverige så det kan löna sig.

Ah, "man or mouse" ... 😉

Postat
Just did! (ftf i postgången...)

806_1.jpg

OCH, den har ett coffin case ... 😉😱

Satan vad synd på huvudet...som 70-talsfreak så tyckte jag att det var onödigt mycket "metal"!

Fast på Gibson Explorern så är liknande huvud förlåtet lite rundare och därmed mysigare!

Postat
Ah, "man or mouse" ... 😉

Ja.. Vet du om det är vanligt att vintage-gurorna kommer till Sverige med skavanker?

Postat
säger du pundet tror jag ju det är gräset som blivit billigt! 😉

😱 Eller hur här trodde jag att man skulle kunna fynda lite billigt tjack!

Postat

Kanske läge att hamstra från Digital Village. 🙂

Ja, kanske då dags att förvandla önskelista till kassakorg 🙂

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Hmm då kanske man skulle slå till på ett Black Magic Intensity Pro kort ändå. Billigaste är Markertek.com.uk i England. Det skiljer ca 700 spänn från svenska återförsäljare men dom svarar inte på email om dom har det på lager så man blir ju lite osäker. Att jag får det det är jag säker på men när är ju frågan, men man kanske skulle köra på 700 spänn är ju en slant ändå.

Postat (redigerat)

Det är nere i 10,72 nu... Det här gillar vi! 😛

http://www.pundet.nu/

Redigerat av Analogfreak
Postat

Jag kör på Black Magic kortet får vi se vad som händer. Håll tummarna!

Postat

Vilket kort?

Postat (redigerat)

Ursäkta jag svamlade iväg lite, har varit så enormt uppslukad av mitt web tv äventyr.

Kort sagt det är ett PCIe kort som gör det möjligt att ansluta en video kamera HDMI (vilken som helst med HDMI ut) ut till TV HDMI in samt så vitt jag förstår iom att spelfolket gör det även "sända okomprimerat" till nätet.

Har jag förstått det hela rätt så kan man avlasta datorn när det gäller grafiken och slippa rendera effekter (nåt åt UAD hållet men för grafik). Lite ute och cyklar här iom att jag är så ny och har kass koll på detta så jag håller tummarna hehe.

Nåväl jag rapporterar löpande vad som händer (oavsett om man vill eller ej hehe) om hur jag tror man kan promota sin musik inkl. rörlig bild/video antingen live eller med förinspelad film med hjälp av web tv på billigaste sätt.

Funkar den här ordern så får jag kortet för ett lite över 1700 spänn jämfört med ca 2500 från svensk återförsäljare.

Ljudet har jag ju fått till ok dvs säga det du sänder det hörs lika i "andra änden" även om du sänder live. Själv har jag inte lagt ner så mycket energi på att "mixa eller mastra till det" som jag gjort kör det i princip bara rakt ut i etern. Men lägger man ner lite jobb på sånt så yttrar det sig ju givetvis positivt i mottagare änden oxå.

Men så illa låter inte mitt ändå, lyssna gärna på senaste "On Air" Live inspelningen. Är jag inte online och streamar filmen så finns det under archives eller som clips.

http://www.justin.tv/burninsven#r=w5COfwY~

Redigerat av BurninSven
Postat

Hmm det är ju liiiiite kört nu för mig i alla fall hehe

Postat
Hej i natten!

Go natta!

Tänk på att det finns fleer engelska webshops än de oftast nämnda.

Vill du dela med dig av ett par?

• 2 veckor senare...
Postat

har beställt en bas! hoppas den kommer till nästa vecka!

0326902500_xl.jpg

Postat

Kommer nog haffa den här godbiten i dagarna. 🙂

Tänkte egentligen vara lite solidarisk mot de lokala affärerna i stan, men där ville de ha det dubbla mot dv247.com. SÅ långt sträcker sig inte min solidaritet mot dem (eller min plånbok).

fire.jpg

Postat
Kommer nog haffa den här godbiten i dagarna. 😑

Tänkte egentligen vara lite solidarisk mot de lokala affärerna i stan, men där ville de ha det dubbla mot dv247.com. SÅ långt sträcker sig inte min solidaritet mot dem (eller min plånbok).

fire.jpg

Vilken skönhet! 🙂

Nej man betalar ju inte det dubbla bara för att vara snäll... 🙂

Postat (redigerat)

Av titelns nämnda anledning har jag därför shoppat järnet på brittiska Ebay...haha....

Även om jag inte borde ta mig råd 😊

Redigerat av JohnRick

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.