Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Sitter med ett M-Audio Delta 1010LT ljudkort + ett par nya AKG-lurar. Jobbar i Windows XP än så länge.

Hur får jag ljud ut ur hörlursporten? Eller ska jag gå "bakvägen" via någon av alla dessa XLRs från ljudkortet direkt?

Tacksam för all möjlig hjälp + coaching...

Annons
Postat

Om du med "hörlurport" menar utgången på din dators inbyggda ljudkort

så funkar inte det i Windows.

Du måste ju använda utgångarna från ditt M-audio kort.

Postat

Ja det var vad jag menade. Ok, då gäller någon av utgångarna på ljudkortet.

Ursäkta - är äckligt amatör på detta. Men men, man måste ju börja någonstans.

Finns det konvererare från en av M-Audio RCA kabel till tele ut som är på lurarna...?

Postat

Finns ingen specifik hörlurssignal på ditt ljudkort. Endera får du ha en extern hörlursförstärkare eller skaffa en liten analogmixer och koppla ljudkortet till..

Ja det var vad jag menade. Ok, då gäller någon av utgångarna på ljudkortet.

Ursäkta - är äckligt amatör på detta. Men men, man måste ju börja någonstans.

Finns det konvererare från en av M-Audio RCA kabel till tele ut som är på lurarna...?

Postat

Om man väljer en annan Asio driver borde man väl kunna få ut ljudet via moderkorters inbyggda ljudkort. Har inget Cubase i denna dator.

Postat
Om man väljer en annan Asio driver borde man väl kunna få ut ljudet via moderkorters inbyggda ljudkort. Har inget Cubase i denna dator.

Då missar man lite av poängen med att ha ett "riktigt" ljudkort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.