Jump to content
Annons

China-Gibson-Firebird?


Recommended Posts

Har sett annonser om Kinatillverkade Gibson, har sett bilder med, det står Gibson på dem med. Är det nåt nytt? Vilket elände om man skulle bli lurad att köpa en sån i tron att det var en äkta, sånt kan säkert hända.

Jag surfhittade denna Firebird nyss, det verkar inte stå Gibson på just den, men jag tyckte den var skitsnygg fast det är en kopia, är helt såld på Firebird och vill skaffa en kopie-Firebird att spela slide på. En äkta blir för dyr, behöver inte den kvalitén till slide.

http://126-music.en.made-in-china.com/prod...yle-Guitar.html

Nån som har nån kommentar om den här gitarren? Vad kostar en sån? Och var köper man den?

Kommentarer om China-Gibson överlag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
fan! nu vill ju jag oxå ha en....fast jag e inte så sugen på att beställa grisen i säcken men hojta till om du skulle lyckas komma över en....snyggaste gitarren...fast en mosrite har iofs oxå fina kurvor 🙂

Just Firebirden är så sanlöst fulsnygg, den knäcker allt. Den här kinamodellen har necktrougthbody står det, det är ju ganska exklusivt. Men hur köper man en? Inget pris vad jag fattade, det stod att man måste beställa minst två stycken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej nej! Ta inte in dessa jä*la kopierna .

De kostar typ 3000 kr inkl. frakt.

Vad är tillverkningskostaden och vem utför arbetet för dessa futtiga pengar?

Bara den råa trä kostnanden skulle vara dyrare i sverige!

Hindra att dessa sprids och slutar med att de säljs som äkta till nån mindre vetande.

Stöd inte detta, please !

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

nej herr nillson...det är inte en epiphone vad jag vet, men jag sa, epiphone gör ju också kopior av de här? brukar kosta 8 pap på musikbörsen..testade en för ett tag sen, efteråt testade jag den riktiga gibson, fy fan...sjukt nice gura

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket av det vi köper kan vi tyvärr köpa så billigt endast pga av att barnslavar jobbar 18 timmar om dygnet. Det är i sanning fruktansvärt att tänka på saken.

Vänder man på det får de väl inte ens riskorn så att de överlever, alltså om vi inte skulle köpa dessa grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg en Kina-Gibson Les Paul i förrgår faktiskt. Handlaren jag besökte hade tagit in den som avskräckande exempel, den var alltså inte till salu.

Gibsonloggan var kopierad rakt av, typsnittet på "Standard" likaså och på baksidan av huvudet hade de till och med stansat in "Made in USA" följt av ett serienummer.

Lustigt att Firebird kom på tal, jag är precis i begrepp att köpa mig en fast de verkar inte gå att få tag på just nu. Enl Thomann kan Gibson Europe inte ens ange ett leveransdatum.

Vit Firebird V FTW!

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Mycket av det vi köper kan vi tyvärr köpa så billigt endast pga av att barnslavar jobbar 18 timmar om dygnet. Det är i sanning fruktansvärt att tänka på saken.

Vänder man på det får de väl inte ens riskorn så att de överlever, alltså om vi inte skulle köpa dessa grejer.

Tja, skulle vi ha samma filosofi för alla varor vi köper så räcker lönen inte till mycket. Vi skulle hamna på samma köpkraft som länderna där våra billiga kalsonger och platt-tv tillverkas.

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Jag såg en Kina-Gibson Les Paul i förrgår faktiskt. Handlaren jag besökte hade tagit in den som avskräckande exempel, den var alltså inte till salu.

Gibsonloggan var kopierad rakt av, typsnittet på "Standard" likaså och på baksidan av huvudet hade de till och med stansat in "Made in USA" följt av ett serienummer.

Lustigt att Firebird kom på tal, jag är precis i begrepp att köpa mig en fast de verkar inte gå att få tag på just nu. Enl Thomann kan Gibson Europe inte ens ange ett leveransdatum.

Vit Firebird V FTW!

Dom har en på musikbörsen i malmö..ring o kolla om dom kan matcha priset som thomann tar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg i fredags att de hade en ny röd Bach Firebird på MB i Gävle, de skulle bara ha 1900 kr för den, det var nån som hade tagit hem den på prov men köpt nåt annat. Den behövde skruvas lite på, strängarna låg för lågt.

Jag sprang med ivriga kliv bort till gitarren och kände på den, men jag gillade den inte alls, den kändes helskum. Jag är väl Fenderskadad. Dessutom tycker jag bara att det är de lackade firebirdarna som är snygga. Inte ens den vita orginalgibben är snygg, det ska vara lackad mahogny, då är även kopiorna snygga.

Men är det nån som vill ha tag på en röd Bach Firebird finns det en till nedsatt pris på Börsen i Gävle.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har ni inte greppat än att merparten gitarerr idag tillverkas i Kina?

Epiphone tillverkas i Kina och samma gitarrer säljs under andra namn i kina för de skiter mer eller mindre i copywright och andra överenskommelser däremot är Epihone line gitarrerna kvalitetskontrollerade, det är det vi betalar lite mer för och så loggan då.

Nilson jag har sålt min ögonsten för annat projekt en budget modell av Gibson och jag skall recensera den och gitarren lär komma nu i veckan...du kanske gillar den och då behöver du inte heller springa över ån efter vatten efter din slidare, och denna gitarr är av Gibson och bär Gibson logga + garanti och bör då vara kvalitetskontrollerad..hoppas jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...