Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Aldrig varit nåt större fan av Gorillaz (utöver deras första singel som jag älskade) men igår släppte de en ny skiva och den är skitbra! De har samarbetat med både kända och halvt okända artister och får till och med Snoop att låta cool och underground. Jag gillar verkligen att de jobbat med Little Dragon också. Riktigt sköna produktioner där de blandat allt möjligt från orkester till trummaskiner från 80-talet. Kan tänka mig att det kräver några lyssningar för låtarna att sätta sig men mitt första intryck är riktigt bra.

http://open.spotify.com/album/2dIGnmEIy1WZIcZCFSj6i8

Annons
Postat

Tack för tipset.

Gillar konceptet Gorillaz men de har inte riktigt förvaltat det som jag hoppades.

Det var som bäst med Feel Good inc. Precis så föreställde jag mig att de skulle låta och sen framträdandet på MTV Awards var förj*vla coolt!

Har lyssnat på nya skivan och börja undra varför det är Gorillaz som gjort skivan? Musiken är bra men det finns bara nån låt jag kan relatera till Bandet Gorillaz men resten låter som ett "Cool Guys Allstars". Kan liksom inte se att det skulle vara Gorillaz som lirar. Tycker de borde hålla vid att det är det fiktiva bandet som spelar.

Postat

Tror nog att de lade den grejen åt sidan när folk fick reda på vilka som låg bakom Gorillaz. Personligen gillar jag detta mer än "gamla" Gorillaz!

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
  4Trax sa:
Tack för tipset.

Gillar konceptet Gorillaz men de har inte riktigt förvaltat det som jag hoppades.

Det var som bäst med Feel Good inc. Precis så föreställde jag mig att de skulle låta och sen framträdandet på MTV Awards var förj*vla coolt!

Har lyssnat på nya skivan och börja undra varför det är Gorillaz som gjort skivan? Musiken är bra men det finns bara nån låt jag kan relatera till Bandet Gorillaz men resten låter som ett "Cool Guys Allstars". Kan liksom inte se att det skulle vara Gorillaz som lirar. Tycker de borde hålla vid att det är det fiktiva bandet som spelar.

Håller med dig! Lyssnade igenom men låter som förortsrap. Gamla Gorillas var det jag gillade.

Postat

Tyvärr tar jag lätt Gorillaz för att vara en grupp som riktar sig till barn, även om jag vet att fallet inte riktigt är så. Har gillat de flesta singlarna till tidigare album men tyckte att singeln till den här skivan var jättetråkig. Annorlunda, men jättetråkig.

Postat (redigerat)
  Analogfreak sa:
Håller med dig! Lyssnade igenom men låter som förortsrap. Gamla Gorillas var det jag gillade.

Eeehhh är du seriös?! Förortsrap? Sen när har förortsrap rappare i världsklass, musikaliska beats och till och med ORKESTRAR som spelar i bakgrunden? Jisses.. Att ogilla är en sak men förortsrap är detta lååååååångt ifrån!

jarlo sa:
Inte så dumt alls faktiskt! Tack för tipset!

Kul att nån gillade iaf! Inga problem. 🙂

Ett tips är att lyssna på låten Empire Ants som har med svenska Little Dragon. Den är riktigt skön tycker jag!

Redigerat av Rabieshund

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.