Brazil Jack (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Hej! Tänkte fråga om någon vet något om AKG K270? Tack på förhand MVH Daniel
Les Paul Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Jag har AKG K271, som är uppföljaren till 270. Enligt min mening mycket bättre än 270. Mycket nöjd med andra ord.
Brazil Jack (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 (redigerat) Men om jag nämner att jag köpt dom för 600kr så är det väl bra lurar för det priset? mvh Daniel Redigerat 11 januari 2005 av Brazil Jack
Björn Olsberg Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 K271 kommer i test snart. Tillsammans med en hög lurar... mer info kommer.
®offe Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Har k240, helt klart de bästa lurar jag haft. Men å andra sidan har jag aldrig haft eller provat k270/71. 🙂 Låter som ett klipp. själv betalade jag långt över tusenlappen för måååånga år sedan! /®
Les Paul Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 Har k240, helt klart de bästa lurar jag haft. Men å andra sidan har jag aldrig haft eller provat k270/71. Låter som ett klipp. själv betalade jag långt över tusenlappen för måååånga år sedan! /® Köpte ett par 240 till brorsan som present, hade sen tidigare 271:orna själv. Slängde i pluggen i hörlursutgången på mixern och lyssnade. Tog två minuter, sen var jag iväg till musikaffären att byta 240:na till 271:or. Så mycket bättre tycker jag att 271:rna är. Ångrar inte mitt köp för en sekund.
Logichead Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 (redigerat) Det kommer en test i Musik och Ljudteknik med mätningar och allt av K271. Tydligen var testexemplaret grymt bra men när testaren beställde ett privat ex. så hade detta en kraftig diskanthöjning (samma i båda kanalerna). Frågan är om AKG medvetet höjt diskanten eller om de bara har problem med kvalitetskontroll? Jag har ett par Koss 4aa titanium (750 pix) som känns hyfsat raka. Mycket behagligare än K240 iaf. Redigerat 13 januari 2005 av Logichead
wonderboy Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Jag måste hålla med folk om K 240 Studio. Jag blev pålurad(!) ett par sådana av Börsen Gbg. Jag gillar dem inte det minsta. Vi har testat dem i studion också, katastrof! Trummisar kan definitivt inte använda dem om de vill spela lite rock. Den upplevda volymen är på tok för låg och alldeles för snart börja de dista när man vill höja. I studion har vi en uppsättning Beyerdynamic Dt 150? Jag är lite osäker på modellbeteckningen. De köptes in när studion stod färdig -95. De har gått varma sen dess. Något element har vi fått laga men de har hållit otroligt bra, kan spela högt och låter svingott, tycker alla som får spela in med dem på öronen. Vad gäller naturligheten i ljudet dock ett varningens finger. De ökar på, en i och för sig underbar bas som känns görgo när man sitter med dem och spelar in, men de är nog inga lurar att ha om man vill mixa i dem. Ska bli kul att läsa Studios test av lurar för jag tänker köpa nya, bränna mina K 240, begrava dem och dansa runt gravplatsen sjungandes "Hallelujah!" 😛
Jari Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Jag kör me K171. Har inte lyssnat på K271 än. är det stor skillnad? Köpte först K240 men dom bytte jag nästa dag till K171. Fanns inga K271 just då...
Neosus Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Hur lång sladd är det på K271? 3 meter. (Jag svarar mig själv...)
wonderboy Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 (redigerat) Bra namn, Brazil Jack! Jag brukar gå och se denna lagom "cheesy" cirkus varje sommar när jag är nere i Simrishamn. Förrförra sommaren hade de ett fantastiskt avslutningsnummer! Då kom det in en typsik cirkusprinsessa. Alldeles efter henne kom en man som, på pricken, såg ut som om han var Mats Ronanders 20 år äldre storebror!!! Han hade endast på sig ett par pösiga leopardmönstrade brallor. Akten började med att Cirkusprinsessan försåg honom med tillbringare efter tillbringare med någon konstig vätska, den såg ut som vatten som man hällt lite kalk i. Han drack tio sådana 2-litare på bara ett par minuter! Magen svällde något fruktansvärt, den stod rätt ut som en spärrballong! Sen vidtog diverse mer eller mindre bisarra trick där han stack sig med diverse föremål hur osnyggt som helst. Blodet forsade, han ryckte och slet upp diverse sår här och där. Cirkusprinsessan hoppade på hans uppspända mage. Ni förstår att det var fullständigt fantastiskt, va?! Jag lovar att Ni hade tyckt att detta var helt fantastiskt! Men vad hände då med all den där vätskan? Jo, nu ska Ni få höra! Cirkusprinsessan går och hämtar en av de tomma tillbringarna och ställer sig sisådär 4-5 meter ifrån Ronanders brorsa. Hon håller upp tillbringaren ovanför sitt näpna lilla huvud och Mats brolla börjar........... precisionskräkas!!!!!!!!! Långa, långa strålar av vitt klegg far i underbara bågar rakt ner i tillbringaren! När den är full, hämtar prinsessan en ny och så håller det på ända tills alla tio är fyllda igen! De lätena han utstötte när han kräktes fick det att vända sig i magen. Många i publiken gick, andra mådde uppenbart illa. Mina två döttrar stirrade fascinerat på skådespelet. När han hade vomerat färdigt så började han spruta eld - utan att ha druckit något annat innan! Han sprutade också eld rätt ner på sin egen mage, magstarkt! Det här måste det mest utflippade och mest Off Topic inlägget som gjorts hittills på Studios forum, eller? Jag tror nästan att jag måste anmäla mig själv till den store Olsberg! 😉😛😄😉😆😳😆 Redigerat 14 januari 2005 av wonderboy
wonderboy Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Ha, nu ska Ni få höra! För det första är jag oerhört stolt över mitt förra inlägg, jag skrattade gott när jag nu råkade se det igen. Är inte detta det mest OT inlägg Ni läst? Lysande! Självgodheten firar triumfer! Plocka ner mig någon! I måndags satte jag mig på tåget från Gbg ner till Malmö. Det är alltid en högtidsstund. Då åker Powerbooken upp och de, i och för sig, svinsuperdåliga AKG-lurarna sätts på plats. dags för några timmars underbar samvaro med diverse ny spännande musik. Men vad händer då? Jo, vänster lur funkar inte, den är helt död! Jag försöker att plocka isär dem med mina bara händer, det lyckas, lite för bra! Om Du åker ett gammalt mjölktåg och råkar få syn på ett par AKG 240-lurar som ligger i en papperskorg - ta dem med Dig! Elda upp dem på lämpligt ställe och utstöt besvärjelser över dem, typ: "Vik hädan, mörksens makter!" och "Stick och brinn, AKG-j-----l!" Jag vart väldigt upprörd då men lika glad nu. Nu ligger världen av hörlurar öppen för mig! Jag ska köpa STORA, FETA, DYRA hörlurar för skattebetalarnas pengar!!!! Hur gick då hemfärden? Jodå, jag hann in på Teknikmagasinet och köpa på mig ett par billiga Sony-pluggar (125kr). De lät inte bra alls men vad ska man göra? Förresten var jag så glad att äntligen bli av med de gamla så jag undrar om inte det lät lite bra i alla fall! Jag ska ge mig in på Claes sida och kolla. Dock lägger jag ut enl följ: Känner Du till ett par lurar för under 5 000 kr som kan spela JÄTTEHÖGT om så krävs, har en någorlunda rak frekvensåtergivning, låter trevligt och som man skulle våga sig på att mixa med om man var så illa tvungen? Hojta till i så fall!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.