Jump to content
Annons

Recommended Posts

TOA (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har precis använt funktionerna glue och spilt i cubase och efter att jag gjort det så försvinner de blå triangelformade fadejusterarna och även den blå fyrkantiga volymjusteraren i eventet. Tanken var att lägga tre eller fyra spilts i ett mittenparti för att kunna göra en tillfällig ut- och infade. Någon som har en ide?

PS. Sitter på cubase 5

Annons
Postat
Hej!

Har precis använt funktionerna glue och spilt i cubase och efter att jag gjort det så försvinner de blå triangelformade fadejusterarna och även den blå fyrkantiga volymjusteraren i eventet. Tanken var att lägga tre eller fyra spilts i ett mittenparti för att kunna göra en tillfällig ut- och infade. Någon som har en ide?

PS. Sitter på cubase 5

Audio/Bounce Selection

TOA (oregistrerad)
Postat

Tusen tack för hjälpen det funkade perfekt! Däremot har jag fortfarande problem med instrument-spåren där jag har ett event med addictive drums och ett med en mjukvarusynth. Hur göra för att få dessa fadeningsbara?

Tack på förhand!

Postat
Tusen tack för hjälpen det funkade perfekt! Däremot har jag fortfarande problem med instrument-spåren där jag har ett event med addictive drums och ett med en mjukvarusynth. Hur göra för att få dessa fadeningsbara?

Tack på förhand!

Om de fortfarande ligger som instrumentspår så måste du väl köra en bounce på dem med antar jag, fade funkar väl bara på ljudfiler om du nu inte är haj på att automatisera volymsänkningar lika exakt... 😊

Postat

Bästa för VST-instrument är att automatisera volymen. Det hittar du på instrumentkanalen (dvs inte midikanalen!). Tryck på R:et (read) och klicka i dina kurvor. Eller så kan du ju sätta den på W (write) och dra i rattarna på synthen live när du spelar in. Glöm inte att sätta den på Read efteråt bara, annars spelar den inte upp automationerna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.