debatt Postat 8 mars 2010 Postat 8 mars 2010 Hej! Jag har märkt att ett antal artister och band börjat använda sig av sina konsertbesökare för att få bilder från konserterna och för att till och med få klart för sig vilka datumar de uppträtt på! De ber fansen skicka in kompletteringar i listor i stilen "Previous shows", så att historiken blir korrekt. Och bilder från konserter strömmar in då folk som varit där laddar upp sina digitala bilder. Jag har tänkt lite på detta och undrar vad ni tycker om det? 🙁
debatt Postat 8 mars 2010 Trådstartare Postat 8 mars 2010 Personligen tycker jag det avdramatiserar detta med att människor tar bilder under konserter (som så många gör trots fotoförbudet som är tryckt på biljetterna) och gör så att bilderna kommer banden tillgodo också. Tror det var The Tubes som gick ännu längre, genom att uppmana folk till att skicka in sina bästa bootlegsinspelningar med dem. Häftigt! Att inte minnas eller nånstans ha katalogiserat var och när man spelat är dock lite... dåligt, anser jag.
Valle Postat 8 mars 2010 Postat 8 mars 2010 Jag har tänkt lite på detta och undrar vad ni tycker om det? Jag tycker det är jättetrevligt!
Demonproducenten Postat 8 mars 2010 Postat 8 mars 2010 Att inte minnas eller nånstans ha katalogiserat var och när man spelat är dock lite... dåligt, anser jag. men så har du ju aldrig heller kuskat runt i småhåla efter småhåla världen över i flera år där det enda du upplever av stället är soundcheck-spelning-ev party-slockna i turnébussen lagom till att den glider iväg när dagen gryr
wonderboy Postat 8 mars 2010 Postat 8 mars 2010 Jag tror att fenomenet kallas "interaktivitet" och är ordet för dagen inom en massa olika branscher.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.