Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det här är första gången jag försöker bounca ut en mix i Logic där jag har trummorna på en separat output (3-4) som inte kommer med i bouncen när jag har bouncat ut allt som mp3. Är det meningen att det ska gå eller måste hela mixen vara kopplad till en och samma output, och varför är det isåfall ens möjligt att köra ut på flera outpus?

Annons
Postat (redigerat)

Ja, alla kanaler måste vara kopplade till samma output eftersom det är den stereokanalen som mixas ner. (Stereo är bara 2 kanaler)

Man har fler outputs för att kunna skicka ut instrument på andra utgång på ditt ljudkort.

t.e.x. om du skall skicka trummorna genom en kompressor, eller om du summerar med ett riktigt mixerbord.

Varför vill du skicka trummorna till en egen output? skicka dom till en bus istället (subgrupp som sen är kopplad till output 1-2)

//Olof

Redigerat av olofd86
Postat

Jag brukar skicka allt ljud som ska bouncas till Bus 1-2. Inne på inställningar kan du välja vilka kanaler som ska vara med i bouncningen... (snyggt ord:D)

Oftast så mixar jag på bordet men använder ändå buss 1-2 när jag bouncar stereosignalen från bordet.

Hoppas du blev lite klokare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.