Duende Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Hej Jag har en M-audio midi keyboard med UBS sladd och en "Midi out" port. Hur får jag ljuden att låta i Cubase 2.0 Jag kopplar 1. USB in i USB. 2. Midi out (på keyborden) till Midi in (på QY 100) 3. Från Midi out på Qy100 till Midi In på Ljudkortet (audiophile 24/96). Signal går in i cubase och QY 100 men det låter ju inget. 🙁😠 Jag läser manualer i cubase och läser Qy annvisningar men nnnaaadaa!. Henrik
android Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Du skriver inget om hur du kopplat ljudsladdarna. MIDI är ju bara info om vilka toner du trycker på keyboarden, så du måste koppla från QY100's output till din mixer, förstärkare eller vad du nu använder... Sedan kan det va smart att koppla MIDIt såhär istället: 1. USB från keyboarden till datorn. 2. från MIDI out på datorn till MIDI in på QY100 Som du kopplat nu är det risk att du får till en MIDI-loop som strular till det hela. Dessutom vill du nog snarare kunna styra synthmodulen från datorn än tvärsom...
Duende Postat 11 januari 2005 Trådstartare Postat 11 januari 2005 Vad skall jag ha Midi out på Keyboarden för.? USB fyller ju uppenbarligen den funktionen ... Har provat att ha Midi in/out från Qy till Datorn. Men det funkar inte alls. Kanske är midi inställningen med Trhu , local on off och sån´t som strular Henrik SKIT!!!! 🙂😲 😉
android Postat 11 januari 2005 Postat 11 januari 2005 Vad skall jag ha Midi out på Keyboarden för.? USB fyller ju uppenbarligen den funktionen ... Jamen man har ju inte alltid med sig datorn, och då kan en alldeles vanlig MIDI-kontakt va bra att ha... 🙂 T.ex. vid spelningar... Har provat att ha Midi in/out från Qy till Datorn. Men det funkar inte alls.Kanske är midi inställningen med Trhu , local on off och sån´t som strular Du måste också se till att du väljer rätt MIDI-portar i Cubase. Som MIDI-in ska du välja M-audio USB (eller vad det nu kan heta?) och som MIDI-ut måste du välja Audiophile-kortets MIDI-port.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.