kenjoswe Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Hej, Här är en text som funkar bra att sjunga. Men som synes är den usel. Finns det någon vänlig själ som vill ändra? Ändra texten så spelar jag in sången och laddar upp den till Forumet. Låten är en relativt snabb rocklåt så man kan inte klämma in för många ord. ==================== Vers1 Del A Jag har väntat i tre-fyra dar på att du ska bestämma dig Men du fjantar runt på stan och tycker att jag är en jävla tönt REF Hela mitt liv går åt helvete med dig Du är en sån plågsamt obeslutsam ---tjej Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Mellanspel Ver2 Nu har jag väntat i en fem-sex dar och mina kompisar dom skrattar åt mig Dom säger alla - "Där går en tönt" och hon är sån velig tjej REF Hela mitt liv går åt helvete med dig Du är en sån plågsamt obeslutsam ---tjej Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig
Guitar Nilsson Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Ändra absolut ingenting! Helt perfekt, huvvet på spiken. Så där är ju livet ibland tyvärr. Jag gillar texter som kommer rakt från hjärtat med hjärnan by-pass. Man skäms ju inför polarna. Man skäms inför sig själv. Ändå skulle man nästan offra ena armen bara man fick vara med just henne.
kenjoswe Postat 6 mars 2010 Trådstartare Postat 6 mars 2010 Jag är förvånad över reaktionen! Det är bara en "sjung nåt - vi behöver ställa nivån på mikrofonen". Att vara seriös textknåpare måste vara otacksamt. Kent J.
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 texten är ju jätteärlig, förstår vad du menar, texter man skriver låter oftast mesigt när man läsre dom...men kan du sjuga det på ett sätt där du verkligen menar det du sjunger och få ett bra flow i det så kan även en text man läser som fjollig, vara jävligt bra sångmässigt.
Ken Kängström Postat 6 mars 2010 Postat 6 mars 2010 Jag är mot strömmen och tycker inte att verserna hållet måttet. Men jag kan ha fel. Visa mig ett arr av låten, sedan kan jag bedöma. Men rakt uppochned så tycker jag att texten skulle kunna vara den första jag skrev i mitt liv.
kenjoswe Postat 7 mars 2010 Trådstartare Postat 7 mars 2010 Jag är mot strömmen och tycker inte att verserna hållet måttet. Men jag kan ha fel. Visa mig ett arr av låten, sedan kan jag bedöma.Men rakt uppochned så tycker jag att texten skulle kunna vara den första jag skrev i mitt liv. Håller helt med! Jag väntar med spänning på dina ändringar. Det var syftet med denna tråden. Kent J.
berra_- Postat 7 mars 2010 Postat 7 mars 2010 Hela mitt liv går åt helvete med digDu är en sån plågsamt obeslutsam ---tjej Där har du något tycker jag, resten är väl ganska snällt att kalla mediokert. Men den där linen hajjade jag till lite på faktiskt 🙂 Ett kul sätt för inspiration kan vara ordböcker, rimlexikon och synonymlexikon.
Assar Postat 7 mars 2010 Postat 7 mars 2010 Jag gillar texter som kommer rakt från hjärtat med hjärnan by-pass. Själv föredrar jag intelligenta och genomtänkta texter, utan känslomässigt tjafs ... 😑 🙂 Allvarligt ... Texten är rak och direkt, på ett pubertalt och lite befriande sätt. Men den kommer väl inte leda till nåt nobelpris direkt. Jag får lite samma känsla som när jag lyssnar på Jakob Hellmans numera klassiska mästerverk till album. De texterna är också lite på det sättet. Fast bättre. Du får kanske bestämma dig för om du vill göra nåt moget, litterärt och välformulerat eller nåt pubertalt, rakt och oredigerat?
cRiTza Postat 7 mars 2010 Postat 7 mars 2010 Hej, Här är en text som funkar bra att sjunga. Men som synes är den usel. Finns det någon vänlig själ som vill ändra? Ändra texten så spelar jag in sången och laddar upp den till Forumet. Låten är en relativt snabb rocklåt så man kan inte klämma in för många ord. ==================== Vers1 Del A Jag har väntat i tre-fyra dar på att du ska bestämma dig Men du fjantar runt på stan och tycker att jag är en jävla tönt REF Hela mitt liv går åt helvete med dig Du är en sån plågsamt obeslutsam ---tjej Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Mellanspel Ver2 Nu har jag väntat i en fem-sex dar och mina kompisar dom skrattar åt mig Dom säger alla - "Där går en tönt" och hon är sån velig tjej REF Hela mitt liv går åt helvete med dig Du är en sån plågsamt obeslutsam ---tjej Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Du måste ta och dra. Du måste ta och lämna mig, lämna mig Att allting har ett slut Att allt det vackra är kort Nu sitter jag och fryser på en regnig perrong Och här kommer alla känslorna på en och samma gång Här kommer alla känslorna på en och samma gång Vi möttes mitt i vintern när mitt hjärta var tömt Jag placera' dej i drömmen som jag borde ha glömt Nu faller den från himlen som en trasig ballong Och här kommer alla känslorna på en och samma gång Här kommer alla känslorna på en och samma gång Per Gessle svär inte i den här låten men "textkvaliteten" är densamma tycker jag. Alltså så spelar det ingen roll........................ Vill fråga vad ditt syfte med låten är eftersom du kritiserar texten, är den skriven för att den skall sälja platina eller för att du vill berätta någonting? Om det är det senare så tycker jag att du inte skall ändra någonting och så är chansen att den säljer platina större................ Mvh Christer
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.